Idag skulle årets (daggamle) ællinger hentes og da tidspunktet var kl. 13, så var det fruen der skulle gøre det inden hun skulle afsted igen umiddelbart efter. Så ællingerne skulle hentes, sættes ind i huset i andegården under varmelampen, døren lukkes. Når jeg så kom hjem et par timer senere, så skulle de ud i gården og have vand i bassinet.
Men da jeg kom hjem, så var der 2 ællinger ude i gården og ingen i huset under varmelampen.. Der skulle være 6 ialt, så hvor hulen var de 4 sidste. Ingen tegn på at nogen havde trængt ind (og hvorfor var der så 2 tilbage) og ingen tegn på noget udenfor. De var bare ikke-eksisterende..De 2 blev puttet ind under varmelampen.
Hunden blev sat til at søge rundt om andegården, om drivhuset, op og ned imellem højbedene, selv om jeg faktisk ikke troede på det. Men pludselig så jeg dem gå nede ved hønsene og prøve at komme ind til dem. Der er pænt langt derned, ca 15 m så de har gået et pænt stykke. Så mig få fat i hunden og gå derned og samle dem og så ind under varmelampen til de andre.
Der er både naboens fritgående katte, krager og skader, men åbenbart ikke mens de små ællinger har faret helt ubeskyttet rundt. Nogen gange er man altså heldig.