Jeg kan sagtens følge dig Bettina, der må gå oceaner af tid med alle de racer du har. Jeg har selv kun 2, brahma og sussex, men synes der går høns og især kyllinger rundt over alt, og burde nok reelt nøjes med én race. Jeg har selvfølgelig heller ikke stor staldbygninger, så når dyrene går alle mulige forskellige steder, går det i hvert fald ikke hurtigere.
Jeg kan kun give de andre ret i, at du nok lige skal se på arbejdsgangene engang. Fx automatiske vandingsautomater. Men sådan noget er selvfølgelig ikke gratis at installere. Desuden er jeg nu også ret sikker på, at du nok allerede har sat tingene fornuftigt op med alle de forskellige racer, ellers ville du helt sikkert mangle nogle timer i døgnet

Når det så er sagt, så tror jeg faktisk at du har fuldstændig ret i, at det er fornuftigt at skære ned på racerne og så bruge mere tid på at sætte dig ind i racen i stedet for. Og med dit indlæg er jeg ret sikker på, at du allerede er langt i den proces

Jeg ville så prøve at finde ud af, hvilke racer du allerhelst selv vil beholde og så vælge ud fra det. Hvis ikke dorking er en af farvoritterne, så ville jeg fx forsøge af afsætte disse til nogle, som vil brænde for netop den race i stedet for. Som jeg forstår det, et det jo ikke et spørgsmål om, at alle dyr skal væk i dag eller i morgen.
Når du så er kommet ned i både racer og sikkert også antal dyr, så bliver der måske også tid til at deltage i diverse racearrangementer, bare gå rundt og nyde dine dyr osv. Jeg er helt sikker på, at det bliver svært at få "ryddet op", men når først det er gjort, tror jeg helt sikket du vil blive glad for det.
Held og lykke