Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: krager  (Læst 1322 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
krager
« Dato: 15 Maj , 2012, 10:37 »
Hvor store skal kyllinger være før kragerne ikke tager dem mere?
Den første dag mine små var ude i solen gik der 5 minutter så sad den første krage på taget og slikkede sig om munden. Det kan nok være at jeg fik hamret en lukket løbegård sammen til dem. Men jeg glæder mig sådan til at se mor og børn trisse rundt i haven... jeg tør bare ikke efter den dag. Kragerne var der hele tiden selvom jeg gik og hamrede ved siden af...
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: krager
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2012, 10:42 »
Uha, de skal nok være store.... Vi har kun maskinudrugede kyllinger i år og regner ikke med at lukke dem ud, før de er voksne og kragerne er færdige med at fodre unger - altså til efteråret ::). De går i en overdækket hønsegård - eller rettere, TO overdækkede hønsegårde og får bragt grønt ind dagligt. Men det var da nemmere, hvis man turde.... Det gør vi altså ikke. Kragerne er meget værre end katte og duehøge til sammen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2012, 10:46 »
Jeg slås osse med kragerne, der har nappet 5 ællinger de 5 minutter moskusmutter var løbet af med hendes ællinger...ja,  hun fandt et hul, og så kan hun lære det  :-\ eller jeg kan  :-\

Har 7 ugers kyllinger (maran) der render udendørs, dem er jeg ikke så nervøse for... men de er jo osse nærmest på størrelse med en dværghøne. Alle mine skrukker går i skrukbure med udvidet overdækket græsareal, og hvis jeg selv er i haven (hele tiden) lukker jeg op for en skruk på skift  ;)

Ikke om jeg stoler på krager, de er nemli som Kirsten skriver værre end både kat og hvad ved jeg. Snedige som bare s.... og ta'r chancer  /d

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2012, 10:50 »
Tak for svar, jeg tror nok jeg bygger en helt ny overdækket hønsegård til dem. Ville ikke kunne bære at de stjal mine allerførste kyllinger fra mig, eller nogen andre kyllinger for den sags skyld :'(
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2012, 11:02 »
Det er helt klart den bedste løsning Lis, og det er SÅ ærgerligt at se dem nappe den ene efter den anden... total trist, og et kæmpe arbejde der osse bare forsvinder ud af hænderne på én.

Naboen som er jeæger havde fået lov at regulerer dem frem til april i år, og alligevel er der ikke en eneste ælling i begge hans søer fordi kragen har taget samtlige! De sidder bare og venter i trækronen... der er rigtig mange af dem i år herovre i hvert fald  :-[

Rigtig god arbejdslyst... der er stor tilfredsstillelse at gå fra sine høns med ro i maven  ;)

Offline luffe

• Passiv bruger
  • jæger
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2012, 12:45 »
hvis du skyder en krage så sidder du en pæl i din have og hænger kragen på den det holder de ander krager væk  /o

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Maj , 2012, 13:21 »
Hej
Hos mig tog de Faverolles haner på ca.2 kg.Købte en 2 rums kragefælde til 500kr fangede nogen så nu er der ro
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #7 Dato: 15 Maj , 2012, 13:50 »
Lis, jeg har spændt jordbærnet henover hønsegården, det har forhindret både fugle og katte i et dykke ned og snuppe kyllinger. Katten har snuppet 8-ugers kylling her sidste år, så nu hvor jeg har små dværge er de kommet under permanent tag, mens de store får lov at gå under jordbærnet.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline kærlund

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 Maj , 2012, 18:12 »
Vi har trapezplader over 1/3 del af hønsegården og jordbærnet over resten. Planen er dog, at det skal erstattes med hønsetråd. Uden overdækning ville jeg heller ikke turde lukke kyllingerne ud. Så nu hvor kyllingerne er kommet i hønsegården er det slut med friheden til at skrabe i haven for en tid. I det mindste når jeg ikke er i haven.
Andegården er også overdækket, så jeg håber vi kan have kyllinger og ællinger i fred for kragerne.
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #9 Dato: 15 Maj , 2012, 19:26 »
du kan få net på mål, bla hos noget der hedder ls net oppe nordpå, det må være nemt

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 15 Maj , 2012, 20:39 »
du kan osse købe net på mål hos wulf og co i esbjerg. Mener osse de sender
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 16 Maj , 2012, 10:21 »
Jeg har set noget net på dba (som på håndboldmål) og tror at det er det jeg vil forsøge. Min hønsegård er nemlig med frugttræer og så må det være den letteste løsning. Det kunne købes efter mål og kostede 5 eller 7 kr kvm....
Jeg har heldigvis lidt tid at løbe på, da jeg jo i panik lavede en lille helt lukket løbegård. Tusind tak for alle de rigtig gode svar /o /o /o /o /o /o /o /o
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer

Offline mew.

• Passiv bruger
krager
« Svar #12 Dato: 16 Maj , 2012, 11:02 »
Da jeg lukkede hønemor og kyllinger ud i haven for første gang i sidste uge (kyllingerne var 10 dage) fløj hønemor op og angreb en krage. De andre i flokken hjalp til og beskyttede kyllingerne imens.
Kragen skyndte sig væk, og jeg var vist heldig kan jeg læse her

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #13 Dato: 16 Maj , 2012, 11:03 »
Da jeg lukkede hønemor og kyllinger ud i haven for første gang i sidste uge (kyllingerne var 10 dage) fløj hønemor op og angreb en krage. De andre i flokken hjalp til og beskyttede kyllingerne imens.
Kragen skyndte sig væk, og jeg var vist heldig kan jeg læse her

Sejt!! Ninja-høns :P Sådan nogen vil jeg også ha' :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

karina dj

• Gæst
« Svar #14 Dato: 16 Maj , 2012, 11:18 »
Hold øje med den krage der alligevel...de sidder i trætoppen og venter på et øjebliks uopmærksomhed  /d