Foruden Mariannes fine indlæg om hvodan vi hurtigt blev "fanget" af hønseriet er der nu del 2 af "Racehønseavl for begyndere"
En meget ordentlig og grundig indføring i, hvad man kan og skal. Rigtig dejlig læsning

Men et lille hjertesuk: Man støder mange steder - og også i denne artikel på anvisning af brug af produkter, der er gået af handelen.
Det har været umuligt for mig at opdrive svovlblomme.
En rundgang på nettet samt en forspørgsel i Matas giver også negativt resultat mht lysol-opløsning og karbolineum. (Ret mig endelig hvis det alligevel er tilgængeligt)
Lusepulver har jeg aldrig kunnet finde - kun lusespray (jeg har dog kun søgt på Americas hjemmeside og spurgt i foderhandelen )
Der findes selvfølgelig alternative og tilladte - eller lettere tilgængelige - produkter, som kan købes i 2012 i Danmark - og det er lidt ærgerligt hvis nybegynderen skal bruge tid på at lede efter midler, der ikke findes.
Og hvis raceavl skal være "moderne" må der ikke være tvivl om, at det kan lade sig gøre med nutidens lettilgængelige vareudbud.
Tager jeg fejl? Evt bare med nogle af produkterne? Skriv endelig! Inden jeg sender en kommentar til redaktionen på Det grønne Blad.