Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til slagte-plymoer?  (Læst 3671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Foder til slagte-plymoer?
« Dato: 14 Maj , 2012, 07:05 »
Vi taler om at få slagtekyllinger, plymorock, men jeg har et par spørgsmål vedr. fodring m.m.: æder de mere/har de brug for mere for at vokse sig store og kødfulde? Og hvornår er en slagterace som denne klar til slagt? Mine egne høns får tilskudspiller i en silo og en blanding af majs og hvede i en anden silo, derudover en hulens masse kødpålæg. Kyllingerne vil, når de er store nok, få adgang til 8 tdr. land nogle timer om dagen. Ind til da, en hønsegård på 40 m2.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Foder til slagte-plymoer?
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2012, 08:24 »
Prøv denne tråd, hvori der også er links til Christinas erfaringer med fodring, motion og hvor hurtigt de vokser.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=17856.msg161369
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Foder til slagte-plymoer?
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2012, 07:07 »
Et forsinket tak for linket Marit /o.

Det blev til en flok kyllinger, men det er ikke gået efter planen. Først hakkede skrukken 4 af de 6 ihjel, og selv om de to sidste lever, er det lidt et sørgeligt syn. De bor hos mine forældre, og de fodrer dem godt - lidt for godt - og det er virkelig stygt at se den ene. Den er så fed og oppustet, så den knapt kan gå. Fødderne er stolper og når man løfter den, er det som at løfte midgårdsormen. Den anden kylling er normal i størrelsen. Nu forstår jeg pludselig, hvordan supermarkedskyllinger kan blive slagteklare på 32 dage. De to her er fra 13. august, og jeg vil tror at den største snart vejer 1 kilo :o.

Det er prøvet, det prøves ikke igen. Vi vil stadig gerne være selvforsynende, men så bliver det marans og evt. la bresse.

Uhyggeligt, at mennesket har udviklet kyllinger der vokser hurtigere end skelettet kan bære dem <R. Det var i øvrigt slagte plymouth rock vi købte.
« Senest Redigeret: 11 ſeptember , 2012, 07:16 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"