Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingforster dør  (Læst 5963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erik holst Pedersen

• Passiv bruger
Sv: Kyllingforster dør
« Svar #15 Dato: 12 Maj , 2012, 23:39 »
Glemte at sige, at hønsene får vitaminer i drikkevandet hele året rundt. Ellers er foderplanen, fuldfoder, en håndfuld korn pr. 3-4 høns og græs om sommeren ellers majsensilage til vinter. Jeg vil mene, at der er ret store lufthuller i maskinen. Men det kan jo være, at det er det, der mangler, at blive luftet hver dag. Det er 4. gang, jeg ruger med maskinen, og der bliver 10-13 levende kylinger ud af 50-60 æg. :-X
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Zoro

• Gæst
« Svar #16 Dato: 12 Maj , 2012, 23:59 »
Jeg har problemer med, at mine kyllinger dør, når de er omkring 14 dage i rugemaskinen. Det ser godt ud, når jeg lyser dem på 10 dag, og de kyllinger der kommer ud på 21 dag er fine nok. Men der går alt for mange til. Har prøvet at ruge med vand % og har tørruget, men med dårlig resultat begge gange. Varme temperaturen er omkring de 35,7 grader. Rugemaskinen er bygget af et køleskab, men vil måske købe en ny rugemaskine. Er der nogen der kan hjælpe?

@ Erik holst.

Må vi se nogle billeder, af din hjemme byggede ruge maskine, med dens tekniske indretning ???

NB: Samt med hvilke komponenter som du har anvendt ???

J.C.

Offline Erik holst Pedersen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 Maj , 2012, 00:14 »
Hej Jørn.
Du kan se mine billeder i Galleri, søg på mit navn. Termostat er købt hos America, det er degital (ca. 700 kr), varmekilden er 4 60 w pærer, to for oven og to for neden sammen med hver en blæser. Der er ikke strålevarme
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Zoro

• Gæst
« Svar #18 Dato: 13 Maj , 2012, 00:55 »
Hej Jørn.
Du kan se mine billeder i Galleri, søg på mit navn. Termostat er købt hos America, det er degital (ca. 700 kr), varmekilden er 4 60 w pærer, to for oven og to for neden sammen med hver en blæser. Der er ikke strålevarme

@ Erik Holst.

Din Thermostat er helt OK, og normalt ville en maskine som denne, være udstyret med et 250 W  ringvarmelegme for oven, samt en enkelt 30 cm ventilator, placeret i midten af varmelegmet.

NB: Personligt tror jeg at du har et luftstrøms problem, da du jo faktisk burde have nok varme i de fire gange 60 W pære ???

NB: Din føler bør være placeret ca. tre centimeter over den øverste skuffe ( Standart montering i de fleste træ  rugemaskiner.

NB: Men hvad med luft spjæl, hvor sidder de lige placeret på din Rugemaskine.

J.C.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #19 Dato: 13 Maj , 2012, 09:25 »
Glemte at sige, at hønsene får vitaminer i drikkevandet hele året rundt. Ellers er foderplanen, fuldfoder, en håndfuld korn pr. 3-4 høns og græs om sommeren ellers majsensilage til vinter. Jeg vil mene, at der er ret store lufthuller i maskinen. Men det kan jo være, at det er det, der mangler, at blive luftet hver dag. Det er 4. gang, jeg ruger med maskinen, og der bliver 10-13 levende kylinger ud af 50-60 æg. :-X

OK, så kan vi da frikende alt mht. vitaminer osv. da dine høns fodres optimalt /o  kan også huske nu, at du giver vitaminer i vand

Jeg hælder så også til - som flere i denne tråd - at det måske er en lille (overset) detalje med konstruktionen af rugemaskinen  <J