Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehvisker søges ;0)  (Læst 555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
Hønsehvisker søges ;0)
« Dato: 11 Maj , 2012, 19:51 »
Ej spøg til side. Nu har jeg haft mine høns lidt tid de er faldet godt til. Og vi er vildt glade for dem. Vi har ca 1-3 æg om dagen på de 4damer det er ok for os /o

Men nu er der begyndt at komme nye lyde der nede. Igår morges måtte kæresten lige op af sengen for det lød som om der stod noget ved dem der ville æde dem. Jeg viste dog de var lukket forsvarligt inde. Men der kunne godt sidde en i klemme. Men der var intet galt da han kom der ned. Så skete det så igen til eftermiddag og aften. Og igen idag..

Det eneste jeg kan obse der er anderledes er at en høne er blevet glad for den ene redekasse. Og nu prøver jeg at se om det er fordi hun evt er ved at være skruk så har ladt 3æg blive liggende til hende så måske jeg kan se om det er derfor der er ballade i hønsegården....

Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Hønsehvisker søges ;0)
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2012, 20:43 »
Mon ikke bare det er når de fortæller der er kommet et æg?
Det er i hvert fald ret højlydt. Hos mine begynder hønen at skræbbe op når hun har lagt ægget og hanen (hanerne) stemmer i og så kommer resten af hønsene også. Sikke en koncert.  /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2012, 20:54 »
Det kan godt være der er "masing", når yndlingsrugekassen er opptatt. Hos meg kommer det noen skikkelig vræl og det varer leeeenge. Det er akkurat som høna som har okkupert plassen ligger ekstra lenge når det er kø ;). De som står i kø er helt hysteriske etter å få komme til i rugekassa, selvom det står en identisk kasse på hver side av yndlingskassa. Et par uker senere kan det være en av de andre kassene som er the only one ;D

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Maj , 2012, 19:36 »
Nååååh for den da :oB ja jeg skal jo lære noget nyt. Men nu ligger der 4æg i reden som jeg nu lader ligge måske jeg kan friste en til at blive skruk...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver