Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: alt nyavl er væk !  (Læst 1030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
alt nyavl er væk !
« Dato: 11 Maj , 2012, 11:31 »
Som overskriften siger, ja så har mikkel været her for 3. Gang på 2 måneder alle de nye nye kyllinger der er blevet lavet i år er væk samt lidt for sidste år. Jeg er grædefærdig og frustreret. Syntes at nu kunne mikkel ikke gøre mere skade, men i nat gravede den sig ind i hønsehuset, den havde forsøg 4 steder, men fandt åbenbart et svagt sted i gruset. Så tog den så lige 8 hanekyllinger , varmefri kyl som var solgt, den havde ikke efterladt en fjer så pænt havde den rydet op. Sidste fredag nat tog den alle min nyringet høner som skulle med til roskilde, ved at snige sig ind i stalden og springe ind i boksen med tremmer for. Og for et måned siden åd den 6 voksen ! Så jeg  kan åbenbart ikke have velfærd for høns mere. Nu går mine avlsdyr i voliere med 2 m hegn og støbegitter 40 cm udeom, de plejer at komme ud når jeg er hjemme, men ak jeg må se på sure høns, når jeg bare går forbi, uden at åbne . Så må jeg håbe at ræven giver op. Det er bare så surt.

e min 8 hanehkyllinger

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: alt nyavl er væk !
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2012, 11:34 »
En sur oplevelse.Jeg tror ikke Mikkel giver op.Nu har han jo fundet et godt spisekammer. :( :(
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2012, 12:12 »
sæt dog en fælde op, og hold hende tilbage et døgns tid, giv den et par spande vand, hvis det er en far ræv så afliv den. den er jo et skadedyr hos dig, og må bekæmpes, inden den evt lærer fra sig

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2012, 12:14 »
Må give Kristiank ret! - Ville gøre det samme!
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 11 Maj , 2012, 12:17 »
For hulan da, Malena *t *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #5 Dato: 11 Maj , 2012, 12:45 »
Jeg troede ikke man måtte fange / skyde nu pga ræveunger. Men noget må jeg jo gøre.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 11 Maj , 2012, 12:50 »
øhh jeg tror heller ikk man må men.........

jeg har brugt det ved naboens kat, har ikk set den siden

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 11 Maj , 2012, 13:11 »
Tjah, en spand vand tager hverken den eller ræveungerne da skade af. Men ligefrem at skyde den.... Har én gang set et kuld ræveunger ligge udtørrede ved siden af deres forgiftede mor. Det er mange år siden og dengang lagde man gift ved rævegraven hvis "man" (skytten) mente at fasanerne var til for at skyde senere på sæsonen. Det kan man altså ikke være bekendt. Så må man også aflive ungerne på "human" vis.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 11 Maj , 2012, 13:13 »
lige netop ræv må reguleres i en afstand af 25m ved forsvarligt indhegnede husdyr hele året. Dog skal du være i besiddelse af gyldigt jagttegn, hvad enten du bruger fælde eller våben
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 Maj , 2012, 13:19 »
I den her situation ville jeg nok sætte en fælde op, var det en hanræv ville jeg kontakte en jæger, en hunræv måske en spand vand og så slippe den løs.

Er jo selv lidt på den med ræven, og vil da forsøge at gøre grunden mere rævesikker med stødtråde.

Håber du finder en løsning Malena, uden og miste flere af dine fjerkræ :)