Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bilkyndige: Hjælp tak :)  (Læst 5717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Bilkyndige: Hjælp tak :)
« Svar #15 Dato: 10 Maj , 2012, 19:42 »
@Tanja- Grøn høne vil gerne invitere dine hønsebasser på sightseeing i en stor Audi med privat chauffør og læderindtræk - her kan man skide, så meget man lyster (mener Grøn Høne ::))
Frede, Jokke, Gråskæg, Nøgenpigen, Enøre, Medusa, Ankerine, Grillkylling, Pjuske, Perle, Donna, Spætte Mette, Nuggi og alle de andre takker Grøn Høne for tilbuddet. De vil rigtig gerne prøve at køre Audi siger de ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 10 Maj , 2012, 19:52 »
Jeg har været i autobranchen, fra ´92 til 2008, og har aldrig oplevet man har sporet en bil!!!

De er altid blevet firehjuls-udmålt/justeret.

Det skal siges jeg har kun arbejdet på autoriserede mærkeværksteder, og formoder der er baggårdsmekanikere, der stadig sporer med gamle dunlop-apparater.

Prisen for en firehjulsudmåling med justering lyder ikke dyr i mine ører.

Men jeg ville aldrig ringe og give tilbud på udskiftning af bærearme uden også, at anbefale en firehjulsudmåling.

Med hensyn til hjullejet, så er det enten en garantisag, fra det tidligere værksted - eller det nuværende værksted har været for hårdhændede ved oprationen, og så er det deres sag, at få det skiftet.

Mvh
Jens Madsen

Ps Audi rules  ;)

Offline Poul Erik

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 10 Maj , 2012, 19:56 »
Nye bærearme og ny stabilisatorarm, så skal bilen da spores.

Kan rattet dreje nøjagtig lige mange omdrejninger til hver side?

Hvis ja, så må rattet af og sættes på i lige stilling, hvis nej, så er sporing af alle fire hjul nødvendigt.

De burde godt kunne have sporet bilen godt nok med 2 hjuls sporing, måske har de ikke magtet opgaven.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #18 Dato: 10 Maj , 2012, 19:59 »
når bærearme er skiftet er det ikke underligt de ossse har sporet/udmålt og justeret. Dog vil jeg mene at det skulle ha været aftalt inden. Medmindre du har kommet til og sige at alt skal være i orden, og der så den vej er kommet misforståelser om evt reperationer
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #19 Dato: 10 Maj , 2012, 20:59 »
Vi havde aftalt udskiftning af bærearm, stabilisatorarm, smøring af bremser og alm. servicetjek. Det er et Mekonomen værsksted, og vi var fint tilfredse da vi hentede bilen. Jeg undrer mig blot stadig over at man afleverer en bil tilbage til kunden hvor rettet sidder pil-skævt, og når man så reklamerer over det får man at vide "ja, det kan vi godt se, det koster 1100 kr. at fikse" :o.

Jeg skal jo have min bil igen under alle omstændigheder. Jeg kan blot stadig ikke regne ud, om jeg skal betale de 1100 kr, eller om det burde være dækket ind i den pris jeg allerede har betalt. Stabilisatorarm og bærearm kostede 3000 kr., derudover 2900 for en ny køler og 2700 for service, og nu skal jeg også have nye forhjulslejer. Det løber op, op, op, op... <W
Venlig hilsen Tanja

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #20 Dato: 10 Maj , 2012, 22:06 »
tjaa om du skal betale de 1100kr er vist en tvist mellem dig og værkstedet. Jeg vil mene at dee bør fikse det. Det løber op med reperationer, men den ringste investering du nogensinde kan lave er at købe bil ;D Jeg har haft et par gamle 4wd som blev brugt til terræn kørsel, og det har dælme kostet mange penge. Det har været sjovt, men sindsygt dyrt ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 11 Maj , 2012, 07:01 »
Kom lige i tanke om ;D, at agl ikke tager så meget for en firehjulsudmåling, måske også Euromaster i Jyderup er billigere.

Prøv et dækcenter - måske.

Mvh
Jens

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #22 Dato: 11 Maj , 2012, 07:20 »
Vi skal hente bilen i dag, men de har ikke haft tid til at lave den, så ind til videre kører jeg videre med det skæve rat, så må jeg finde en løsning. Det skal jo laves, men om det kan laves til en billigere penge end 1100 kr. vil jeg gerne finde ud af. Synes jo stadigvæk at beløbet burde være inkluderet i det jeg allerede har betalt, da de har aflveret en "defekt" bil til kunden = mig.

Tak for mange gode svare til jer alle sammen - der er vist ikke noget man ikke kan få svar på, på Fjerkræ Forum ;D /o.
Venlig hilsen Tanja

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #23 Dato: 11 Maj , 2012, 07:25 »
husk at betale regningen under protest, for mangelfuld udført arbejde. så kan du senere gå i retten hvis du vil.

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #24 Dato: 11 Maj , 2012, 08:29 »
tanja selv du kan kigge på dine fordæk og se efter om de er slidt jævnt yderste og inderste del af slidbanen.  hvis det er jævnt slidt, har de nok snarere ødelagt din sporing, og ellers sporer man kun hvis man udskifter styrekugler/bærekugler eller andet i de foreste hjulophæng, det kræver så ikk alverden jeg plejer at gøre det med et målebånd, en forhjuls trækker skal spore toe out ca 2-4 mm

Hvad er dog det for et råd???

Håber da ikke at du har med biler at gøre til hverdag! Der er så ualmindeligt meget forskel på spidsning/spredning på 1. aksel af biler, at det er fuldstændigt ude i hampen og foreslå sådanne!

Jens Madsen - har ret... idag "spore" man ikke en bil (hvis man gør er det værdiløst!) man laver en 4-hjulsudmåling!

Det er IKKE fast kotyme at lave en 4-hjulsudmåling ved skift af bærearme - stabilisator (kødben) - eller bærekugle... nogle gør det, andre gør ikke... Men derimod når man skifter en styrekugle, så er det almindeligt!

Jeg synes klart mekanikeren burde betale, da det skulle have været gjort med det samme! og i forbindelse med dine hjullejer, skal du køre tilbage til det værksted der skiftede dem, og reklamere, så de skifter dem UB!

Mvh - Christian (mekaniker/Bilsagkyndig)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #25 Dato: 11 Maj , 2012, 08:44 »
 ??? christian

det er da godt, at jeg ikk skal betale dig for at lave min bil
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2012, 08:47 Fra kristiank »

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 11 Maj , 2012, 08:50 »
Hvorfor? det er da noget mærkeligt noget at skrive uden at uddybe det?

Men bare rolig :) Gider heller ikke lave bil for dig :P

Og desuden er der forskel på om rattet sidder skæv, eller bilen trækker skæv! Hvis den ikke trækker skæv, slider den heller ikke dækkene skæv :P
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #27 Dato: 11 Maj , 2012, 09:08 »
Hvis den ikke trækker skæv, slider den heller ikke dækkene skæv

se det var noget af en påstand, jeg syntes du skulle vende med en kompetent synsmad, eller anden lægmand indenfor området

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 11 Maj , 2012, 09:12 »
Godt Kristiank :)

Vi stopper den bare her :) har dårlige erfaringer med at diskutere med uvidende personer :) og PB... det behøver du ikke :P
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #29 Dato: 11 Maj , 2012, 10:35 »
Enig Christian og Kristian /o
Diskussionen stopper NU!
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk