Mon nogen kan hjælpe med et bilspørgsmål:
I marts 201
1 blev begge mine forhjulslejer skiftet på aut. værksted i forbindelse med årligt service. I sidste uge havde jeg bilen til årligt service på et nyt værksted og den fik nye bærearme og ny stabilisatorarm. Da jeg kom hjem:
1) Bilen havde samme snurende lyd, som da forhjulslejerne røg sidste år.
2) Rattet sider nu skævt, så Nissanmærket hælder til siden når jeg kører lige ud.
Bilen er en Nissan Almera fra 2001 der har 180.000 på tælleren med fuld servicebog. Forhjulslejer blev skiftet sidste år ved 150.000 km. Værstedet bekræfter i dag, at forhjulslejet i venstre side er kaput og skal skiftes, de synes vi skal reklamere hos det tidligere værksted eller få det skiftet hos dem til fuld pris.
Mht. til det skæve rat: værkstedet har skilt bremserne og smurt dem, og de siger de har sporet hjulene på 2 hjul som er standard. De kan godt se at rattet nu sidder skævt, men vil have 1100 kr. for en 4 hjulssporing.
Spørgsmål:
1) Er det normalt at et forhjulsleje kun holder 30.000 km? Så vidt jeg ved har det ikke været skiftet før. Vi købte bilen i 2004 da den havde gået 66.000 km. Skal vi reklamere til det andet værksted, og hvad er sandsynligheden for at de vil skifte det?
2) Skal vi betale 1100 kr. for en 4 hjulssporing? Rattet sad ikke skævt da vi afleverede bilen, og selv om de burde have lavet det første gang de havde bilen, og det havde kostet 1100 kr. i første omgang, synes jeg det virker underligt at jeg skal betale pengene nu, hvor jeg konstaterer at rattet sidder skævt?
Tak for gode råd, hvis I kan hjælpe

.