Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så trist ... og hvad gør man med en enlig høne?  (Læst 8319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Så trist ... og hvad gør man med en enlig høne?
« Svar #15 Dato: 10 Maj , 2012, 16:25 »
for at vi andre kan lære lidt, hvor stor var kassen og hvor lang tid var de i kassen, var der luft huller.
for jeg har da haft 2 brahma høner i en flytte kasse ca 2½ time  uden problemer

Offline Rikke S

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 11 Maj , 2012, 02:02 »
Må man ikke se et billede af de flotte blandingshøns (bliver jo lidt nysgerrig  ;))
Mvh Rikke
0,1 Laksefarvede Faverolles
0,1"Orperolles"
0,2 Orpinton
0,5 Blandinger
0,1 Rød Amerikaner
1,1 Sorte Australorps

Offline anhanus

• Passiv bruger
    • ASH Naturhov
« Svar #17 Dato: 11 Maj , 2012, 09:57 »
jamen kassen var 37 x 55 cm og så 34 cm høj. Denne kasse var der så halm og høns i. Kassen var i en anden (større kasse), da den mindre kasse gik lidt i stykker (sagde sælger). Der var ikke lavet ekstra lufthuller, men der var lidt en åbning øverst hvor man lukker kasserne. Ved ikke hvor mange timer de var i, men der var en tur fra jylland til KBH... så vil gætte på over 3 timer...

Jeg tog par billeder i går... så dem får i her: samlet flok, så den stolte new hampshire hane (vi kalder ham for Potus) og så et billede af den enlige hampshire høne (tv)og th en af orpinfton-hampshire blandinger...

I går aftes blev den new hampshire høne som er "ny i flokken" jæget lidt rundt af par blandingshøns... hun søgte altid beskyttelse hos hanen (og han er meget sød ved hende)og han har par gange stillet sig meget autoritativ imellem den nye og dem som jægede hende og når der opstod lidt uro i et hjørne, var han der med det samme for at få styr på de høns... synes at han virker meget fornuftig og god...

vh Anna
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2012, 09:58 Fra anhanus »
0.1 Appaloosa
1.1.4 hollænder japaner sort-gul
1.0 mand
0.1 barn
1.2 Orpington gul-sort sømmet
0.3 Orpington gul
1.1 New Hampshire
0.3 blandingshøns New Hampshire-gul Orpington
1 kylling (racen/blanding vides ikke endnu...formodentligt new Hampshire - gul-sortsømmet orpington)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 11 Maj , 2012, 10:42 »
Hvor er det en dejlig flok, du har fået nu.
Hanen lyder bare HELT RIGTIG! /o
Omkring kassen vil jeg mene, at den var for lille til sådan en lang tur, og især når der ikke var god udluftning. Hvis der så ydermere har være "stuetemperatur" i bilen på hele turen, er der blevet rigtig varmt i kassen. MEN det er ikke din fejl.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

suham

• Gæst
« Svar #19 Dato: 11 Maj , 2012, 11:06 »
Den grimme oplevelse tror jeg mange af os har oplevet een gang. Det var slet ikke sjovt og billedet kommer stadig frem hver gang jeg skal transportere fjerkræ.
De frilandshøns jeg købte dengang skulle først indfanges og det havde nok gjort dem mere stressede og varme end vi forestillede os. En træls begynderfejl, som aldrig gentages.