Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stimulering af kylling  (Læst 1333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Stimulering af kylling
« Dato: 10 November , 2008, 04:57 »
Hej alle.
Håber i kan hjælpe mig.
Vi prøvede at ruge røde silker ud, men der er gået noget galt under rugningen og der er kun kommet 1 lille sød størrelse ud  :'(
Vores problem ligger i, at den skriger på os hele tiden. Det skal siges, at vi har den i stuen, da vores hønsehuse ikke er så store, at vi kan have små kyller derude.
Hvad kan vi gøre mod det skrigeri? Vi kan jo ikke komme rendede hele tiden til den selskabspapegøje.
Den skriger ikke fordi den fryser, temperaturen er rig og den holder op så snart den ser vores hoved over kassen, så begynder den at kvidre lystigt som en kanariefugl  :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Stimulering af kylling
« Svar #1 Dato: 10 November , 2008, 06:56 »
Hun savner helt klart selskab, jeg oplevede det samme med de kyllinger jeg har haft inde pga. diverse. Nøjagtig som du beskriver med høje pip, der går over i tilfreds kvidren ved chancen for selskab.
Høns er jo flokdyr. Kender du ikke nogen, der har en skruk eller andre kyller på samme alder?
Jeg har en skruk uden æg, men der er unægteligt langt fra Fyn til Vestjylland  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 10 November , 2008, 07:31 »
Ja du må se at få et par små kyllinger til det lille pus, men det kan være svært på denne tid af året, jeg krydser finger for at du finder nogle kyllinger, for ellers må du jo have den i en pose så den har selskab hele tiden  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 November , 2008, 08:25 »
Ja jeg har ledt med lys og lygte efter små kyller til hende eller en skruk, men skrukkerne bor lidt for langt væk og ingen har kyller. Har annonce i Gul og Gratis.
Tænker på om det måske kan hjælpe hvis man sætter hende/ham i et fuglebur, hvor hun kan se os og hundene. Mon det kan hjælpe??

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 November , 2008, 12:11 »
Hvor gammel er den?
Jeg tror det vil hjælpe med et fuglebur, den vil jo bare se jer. Det må da også være kedeligt at bo i en papkasse man ikke kan se ud af.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 November , 2008, 14:36 »
Den er kun fra i fredags. Vi har sat den over i et kaninbur med ekstra kyllingetråd omkring. Den kunne smutte igennem tremmerne den laban :D
Det har ikke hjulpet helt. Hvis ikke den får opmærksomhed, så skriger den som en afsindig. Prøver at lade som ingenting, men det er svært. Får både ondt af kræet og den bliver sgu ved  ;D

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 10 November , 2008, 15:48 »
Lisbeth da jeg var en lille pige fik jeg en daggammel kylling. Den levede desværre ikke længe da jeg tog den med i seng fordi den lød så trist nede i kassen og så kom jeg til at ligge på den. Men den elskede at sidde oppe under mit hår, kan du ikke unde den en plads på skulderen mens du ser tv? ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 November , 2008, 16:00 »
 ;D
Den er god med dig Johanne.
Jeg har lige talt med dem vi købte rugeæggene af og de har haft større succes med at udruge dem, så vi skal ud i aften eller i morgen og hente en lille legekammerat eller 2.
Tak for de gode og iderige forslag ;)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #8 Dato: 10 November , 2008, 16:55 »
ÅÅHH Lisbeth
Det var da lykken  ;D ;D
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok