Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hakket kylling  (Læst 3529 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morT4

• Passiv bruger
hakket kylling
« Dato: 08 Maj , 2012, 21:22 »
jeg har en 2 dage gammel kylling ,som er blevet hakket oven på hovedet.Da jeg kom hjem fra arbejde, lå den helt stiv og livløs i et hjørne. Jeg troede, at den var død, men kunne lige ane at den trak vejret. Jeg mindedes, fra en tråd herinde, at man kunne være heldig at redde en afkølet kylling ved at bære den tæt på kroppen, så det gjorde jeg. Nu er kyllingen livlig, pipper HØJT og både spiser og drikker. Den er blevet hakket og har derfor et hul / sår oven på hovedet, så jeg tør ikke lukke den tilbage til hønen, da jeg er bange for at hun skal hakke den igen. Den går nu i et fuglebur med en varmelampe i vores soveværelse. Hvad skal jeg gøre med kyllingen? Lade den gå i fulgeburet alene eller købe en kyllingeven til den? Skal varmelampen være tændt hele døgnet, eller. . .? Mine unger er helt vilde med den og vil have den på deres værelse, så den kan blive tam, men hvad er bedst for den lille?
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2012, 21:27 Fra morT4 »
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: hakket kylling
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2012, 21:58 »
Den skal have varme hele døgnet..... se evt. under "kyllinger" i boksen til venstre. Temperaturen er vigtig. Sandsynligvis heler den hurtigt så hvis ikke du vil have flere stuefugle må den retur når såret er væk. Men den pipper efter selskab/MOR! Ellers KUNNE du jo købe en daggammel kylling til selskab og så senere udsluse dem begge i flokken når de kan klare sig selv. De kommer jo nok ikke til at kede sig med fire børn i huset.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2012, 21:59 »
de skal har varme hele dagen. har hønen flere kyll så kan du jo også tage 1 mere ind til den men den kan så også hakke på hoved a den lille stakkels kyl.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2012, 22:04 »
men den kan så også hakke på hoved a den lille stakkels kyl.

Det er næppe en anden kylling der har hakket hul i hovedet på den tilskadekomne kylling. Mon ikke det er en voksen der er ansvarlig for den skade.
Mvh
Erik Andersen

Offline morT4

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2012, 22:24 »
jeg tror jeg vil købe en daggammel kylling til, som selskab. Lige nu ligger den på min mave under blusen og sover, helt stille  :D. Kan kyllingerne så først sættes sammen med flokken, når de er 6 uger?
1,1 (+2 vallaker?) hest
1,2,3 katte
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2012, 22:31 »
Ja, nej og måske.

Det varierer meget fra hønsegård til hønsegård. Jeg har to små puds fra for ca 4 uger siden, der klækkede under en skruk i hønsehuset. De har løbet ud og ind mellem benene på resten af flokken fra dag 2 efter de er klækket, og helt uden problemer.

Jeg ved at der er mange andre der lader en skruk høne udruge i hønsehuset sammen med resten af flokken. Og normalt er der absolut ingen problemer. Jeg ved ikke lige hvad der er gået galt i dit tilfælde. Er dine kyllinger udruget i hønsehuset?
Mvh
Erik Andersen

Offline morT4

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Maj , 2012, 23:33 »
Både ja og nej. Hønen er i en aflukket boks med sine kyllinger. Hun har selv udruget 5 kyllinger og så havde jeg købt et par sort/hvide orpington på samme alder. Den anden kylling er død og derfor er jeg bange for at sætte den her kylling tilbage til hønen. Hendes egne kyllinger har det fint.
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2012, 23:35 Fra morT4 »
1,1 (+2 vallaker?) hest
1,2,3 katte
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand