Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem tog æggene?  (Læst 3787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline madsen

• Passiv bruger
Hvem tog æggene?
« Dato: 08 Maj , 2012, 08:56 »
Jeg har haft en Brahma skruk, hun fik 12 æg.
Æggene forsvandt løbende, tomme skaller lå uden for reden, eller det hele var pist væk.
Tilbage var kun 4 æg da de skulle klække, og der kom kun 1 lille kylling ud.  /d

Tror i det er skrukken selv ??

Eller kan en rotte hente æggene, når skrukken ligger på reden ??
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Hvem tog æggene?
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2012, 16:48 »
En rotte kan sagtens være fræk nok til at snuppe æggene, selvom skrukken ligger der og det samme kan skaden !! Jeg har mistet mange ande- og gåseæg på den konto  >:(
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline NL

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2012, 19:10 »
Jeg har i dag fanget en gråkrave i mårfælden, der stjal mine æg og dræbte og åd sandsynligvis 7 nyudklækkede kyllinger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2012, 20:42 »
Velkommen på forum, Leo :D
Lad os håbe du har fanget synderen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2012, 10:15 »
Det kan ikke være fugle der snupper æggene, mine skrukker bliver altid lagt på æg inde i stalden, så er det let at holde øje med dem.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2012, 10:21 »
Vi har for nogle år siden været ude for at der var en rottegang under en rugende gås. Først forsvandt der æg (hvilket vi først opdagede da der kom gæslinger) derefter røg der en gæsling per nat. Først da vi flyttede gåsen med de sidste tre gæslinger, fik vi øje på rottehullet - med en halvspist gæsling og nogle æggeskaller 25 cm nede :'( >:(
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline NL

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Maj , 2012, 19:28 »
Tak Marianne
Og til Madsen. Jeg er 100% sikker på det var Gråkragen der har spist æggene. Der var lagt  2 æg i fælden og der var ingen æg tilbage i fælden, da jeg fandt den og nu bliver der igen fundet æg i reden. :) Den har spist dem på stedet og er ikke fløjet hjem med den. Nu håber jeg bare den ikke har fortalt sine artsfæller hvor de kan hente æg hen.
Hilsen

Leo

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Maj , 2012, 20:05 »
æv Lene. Kan der ha været andre høns der har spist æggene, mens skrukken har været gået af reden?

Ellers kan skrukken måske ha fået smag for æggene..Har du lagt mærke til om hun har været god til at gå ud for at spise og drikke.?

Tænker på om hun i desperation har følt sig nød til at spise æggene, fordi hun ikke har villet forlade æggene.. :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 Maj , 2012, 08:20 »
Der kunne ikke komme andre høns ind til hende, da de har hver sin lille indhegning, i stalden.
Hun var flittig til at gå ud efter mad og vand.
Der var lavet et hul i gulvet, størrer end et musehul, så jeg er bekymret for at vi har en rotte på besøg. Har dækket dækket hullet til, og den er ikke kommet igen.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.