Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukken er flyttet  (Læst 1414 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mommark

• Passiv bruger
Skrukken er flyttet
« Dato: 08 Maj , 2012, 08:01 »
Hej igen,
 det er den rene stress med min skruk.
Først lå hun i hønsehuset, lidt højt men hun ville ikke flytte. Der var planen at flytte hende når kyllingerne var klækket. Så var jeg ude og rejse i weekenden og da jeg kom tilbage lå hun på den forkerte rede og æggene var iskolde. Da hun kun havde ligget på dem i en uge valgte vi plan B.
Vi fandt en lille hundehytte og indhegnede et stykke af hønsegården. Hun ligger så i denne hytte og har vand og foder indenfor rækkevidde. Det var i søndags. Jeg har så haft lukket hende ud, så at hun kunne strække benene . Men hun går ikke af sig selv tilbage til de nye æg . Hun står ved lågen og vil tilbage til den gamle plads. Jeg har så bare sat hende på de nye æg med et gitter for. Og så bliver hun da vist også liggende, ihvertfald mens at jeg ser det. Æggene føles også varme- Hvor lang tid skal jeg mindst/max. lade hende strække benene?? Det bliver godt nok lange 3 uger. Hvis at jeg havde kunnet finde nogen daggamle kyllinger her på Als havde jeg nok sat dem under hende. Men der er ikke mange hønsefolk her desværre.
Glæder mig meget til at læse jeres svar.
Mvh Laila

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Skrukken er flyttet
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2012, 23:14 »
jeg prøvede og flytte vores skruk i søndags. Hun vandrede frem og tilbage og kunne ikke finde ro. Flyttede hende så tilbage hvor hun kom fra, så må hun ligge der den sidste uges tid. Lad hende selv bestemme hvor længe hun vil strække ben, syns ikke rigtig jeg har fundet et bestemt mønster på hvor længe vores er ude af gangen
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline mommark

• Passiv bruger
Sv: Skrukken er flyttet
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2012, 06:31 »
Hej
tak for dit svar. Jeg har kigget meget i søgefunktionen. Det er vist også forskelligt. Nu lader jeg hende være ude morgens 1/2-1 time og om aftenen 1/4 time.
Mvh Laila