Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Havesyge!  (Læst 1212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Havesyge!
« Dato: 09 November , 2008, 21:46 »
Og nej ikke hanesyge, men næsten. Jeg har kun lige fundet ud af hvilken hønserace jeg vil have, og ikke engang fået bygget et hønsehus, eller indkøbt så meget som en vandkop. Men havesygen breder sig! Åh jeg må da også have ænder. Og måske nogle fasaner! Nej! Mange fasaner.... Argh.

Jeg behøver en fjerkræelskende handymandagtig kæreste. Men okay, det er nu på sin vis rart ikke at have restriktioner på hvad der må forefindes i baghaven ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Havesyge!
« Svar #1 Dato: 09 November , 2008, 21:51 »
Hej

Du søger jo det hel på en gang, både høns og handimand, jeg ved ikke det hele findes her på forum, man ved jo aldrig  ;)

Tommy

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 November , 2008, 23:10 »
Ah manden skal nok komme. Og hønsene skal nok få et hus ;D. De er klart det vigtigste. Men min kloge gamle moder(blir nok flået hvis hun læser det) sagde forleden dag at hvis jeg møder en tømrer må jeg ikke lade ham smutte ;D

Men det var nu et sidespring!

Altså, jo mere jeg lærer om fjerkræ, jo flere racer/arter finder jeg det fuldstændigt nødvendigt at have i baghaven ??? meget mærkeligt synes jeg

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #3 Dato: 10 November , 2008, 08:25 »
Rolig nu, Johanne!

Mht. høns er det lidt anderledes end en hund. Man kan nemlig sælge eller spise en race man ikke synes var helt i øjet. Jeg har selv prøvet adskillige racer, men altid vendt tilbage til de hvide Sussex. Jeg har også set de 3-farvede Sussex, faktisk kunne jeg for et par år købe nogle, men da hanen havde en stor øjenfejl, gad jeg ikke. Man har lov at være kræsen, både med haner og mænd. Med haner kan man vel gå efter udseendet ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 10 November , 2008, 10:41 »
Johanne: hvis du finder 2 af de der mænd, så siger du lige til ikke ;)
Jeg er også ved at forsøge at overtal barnet til at legehuset skal laves om til hønsehus, men vi er ikke helt enige endnu :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 November , 2008, 15:44 »
Wanda meget mærkeligt barn du har ;D

Jeg skal nok holde udkig efter 2 stk.

Ja jeg har masser af tid, men det er da utrolig hvilken verden der åbner sig, når man begynder at interessere sig for fjerkræ. Godt jeg ikke har bil så jeg ku tage rundt på udstillinger og dets lige ::)