Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vi skal ikke ha flere!  (Læst 2194 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
Vi skal ikke ha flere!
« Dato: 04 Maj , 2012, 17:28 »
Hør lii her. For 14 dage siden fik vi 26 kyllinger. Fra maskine.

Nu har to af mine høns lagt sig skruk. Hmm...
Jeg skal ikke have flere kyllinger, da jeg allerede har 20 æg mere i maskinen.

Er det muligt at sætte de to skruk høns sammen med kyllingerne? Eller er det helt hen i vejret? Gider bare ikke de skal ligge der og skabe sig når vi har riiiiigeligt med kyllinger  :P

Suk!!
Anja Østedgaard

karina dj

• Gæst
Sv: Vi skal ikke ha flere!
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2012, 17:33 »
Det lyder da som en gave det du har fået dig der...20 æg i maskinen og 2 skruk...kan man be' om mere  ;D

Så sparer du varmelampen og putter kyllerne under skrukdamerne når æggene er klækket...eller sparer rugemaskinen og lægger æggene under damerne  /o

De 14 dage gamle kyllinger vil næppe være en succes at sætte ned til 2 nyligt skrukkede damer  ;)

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2012, 17:35 »
Okej.. Men de æg der er i maskinen klækker først om 14 dage..
Anja Østedgaard

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2012, 17:35 »
De 20 æg du har i maskinen må da være perfekt at give skrukkerne  /o . De andre er for store til at det kan blive godt. Om du giver dem æggene eller venter til de er klækket og blevet til kyllinger,  <L <Ltror jeg er temperament sag.
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2012, 17:40 »
Okej. Så vil jeg vente til de er klækket.

Hvad så når kyllingerne kommer under, kan de to skrukker gå i samme rum, eller skal jeg sætte dem hver for sig?
Anja Østedgaard

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2012, 17:44 »
Hvis du lægger æggene fra maskinen under damerne, er du sikker på ikke at lave nogen rugefejl og får størst klækkeprocent  ::) samt sparer en del el  ::)

Om damerne enes om at passe kyllingerne sammen er en temperamentssag mellem de 2! Du kan jo evt starte med at sætte et net op imellem dem, og se hvordan de ter sig. Nogle gange har de det med at puste sig op overfor hinanden, og så er det ikke sikkert det er en go ide at fjerne nettet...andre gange er de fuldstændigt upåvirkede og tulrer omkring med en stor bunke kyllinger.

Jeg ville se det an, for der er ikke noget så fint som at se en stor flok kyllinger blive passet i fællesskab *p