Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vinter skrukhøns  (Læst 802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maja

• Passiv bruger
Vinter skrukhøns
« Dato: 08 November , 2008, 12:11 »
Jeg vil høre om der er nogen der har lidt erfaring med at få kyllinger på denne årstid.?

Jeg er blevet fristet over evne af mine Silkehøns. Jeg har 2 skrukdamer.
Den sølvfarvede fik sine æg for 1 uge siden. Den hvide blev skruk i går og smed den sølvfarvede af reden 4 gange. Så nu har jeg flyttet den Hvide over i et andet hus alene. Hende har jeg tænkt mig at give en portion æg til aften hvis hun bliver liggende. De har fået/får 9 æg hver, idet jeg tænkte at de da bedre kunne holde varmen i vinter hvis de er mange.
Jeg har en varmelampe jeg kan sætte op når kyllingerne kommer og sidste år fik den hvide jo et kuld i marts måned , da det var rigtigt koldt. Der var kun 1 der døde da den var få dage gammel, de andre klarede sig fint.
Mine høns får jo lov til at ruge hver gang de har lyst til det, idet jeg syntes det er det hyggeligste, men jeg har aldrig før haft skrukhøns om vinteren.
Er der nogen der har erfaring for at det ikke er så godt, at de bliver syge, svagelige eller andet, så høre jeg gerne.
Mine dyr virker alle sunde og raske og det skulle de jo helst blive ved med.
 <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Vinter skrukhøns
« Svar #1 Dato: 09 November , 2008, 16:01 »
Har aldrig haft senere rugende høns end august. Vil tro at mange holder sig til fra Febuar-september, men kan egentlig ikke se noget galt i det :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.