Hej alle i kloge og altvidende hønsefolk

Som overskriften siger har jeg en masse

ang skruk, kyllinger.
Jeg har en høne der går sammen med kyllinger i et hønse/kaninbur inde i hønsegården. Kyllingerne er klækket d. 25-27 april.
"Desværre" virker det som om en af de andre høns har besluttet sig til også at være skruk, det ville jo være rigtig fint hvis ikke lige vi stod og skulle en uge på ferie fra lørdag, og vores nabo skal passe hønsene.
Jeg regner med at sætte stormasket hegn i døren ind til skrukhuset når vi kommer hjem så kyllingerne kan komme ud og hilse på de andre og søge tilflugt hvis det går hårdt for sig.
Her er mine

?
1- skal jeg flytte mutter ud i den store gård når kyllingerne får adgang derud så hun kan beskytte børnene og så flytte hende ind igen om aftenen?
2- hvorlænge skal jeg regne med at der går før kyllingerne kan være permanent ude i den store gård?
3- hvor sent kan jeg flytte den nye skruk ud i skruk huset?
4- da naboen skal passe hønsene i 1 uge regner jeg med at købe nogle snyde æg til den nye skruk, og bede naboen om at tage de rigtige æg, så jeg har styr på dato´en til de nye kyllinger, men hvor længe gider en høne ligge uden at der sker noget ??
På forhånd tak for alle indput, oplysninger og gode råd.
Hilsen Lene