Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke flere krager  (Læst 1251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marita

• Bruger
Ikke flere krager
« Dato: 01 Maj , 2012, 21:12 »
Vi er blevet kragerne kvit - og endda uden at gøre noget for det. I løbet af vinteren var der ofte op til 40 krager i de høje fyrretræer her på grunden. For nogen tid siden lagde vi mærke til, de var pist væk.

Her er årsagen - tror vi:

og dens unge:

Offline Bolding

• Passiv bruger
Sv: Ikke flere krager
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2012, 21:14 »
Næh hvor fint besøg og godt set af jer. Ugler er ikke ret nemme at få øje på. Men de er da unægteligt hyggeligere end 40 krager

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2012, 21:21 »
Nååååååh, en ugle-aflægger! De er nuttede men lyder altså uhyggelige når de tigger om mad om natten :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2012, 21:30 »
jeg ved ikke om det er den der har skræmt kragerne væk, for kragejægere bruger en lokkeugle til og få kragerne tættere på. Krager kan ikke fordrage ugler og vil tit forsøge og jage med dem og drille dem. Jeg er ikke klar over om sagen er anderledes når en ugle ligefrem flytter ind på deres territorium
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2012, 21:35 »
Nej hvor fantastisk. Krager er da også noget møg at have på sin matrikel.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2012, 22:33 »
jeg ved ikke om det er den der har skræmt kragerne væk, for kragejægere bruger en lokkeugle til og få kragerne tættere på. Krager kan ikke fordrage ugler og vil tit forsøge og jage med dem og drille dem. Jeg er ikke klar over om sagen er anderledes når en ugle ligefrem flytter ind på deres territorium

Nå, er det sådan, det hænger sammen med krager og ugler, det havde jeg ikke lige fattet. Jeg havde fået indtryk af, at hvis man hængte balloner op med store farlige ugleøjne og sørgede for, at de "flytter" sig ind imellem, holder det kragerne væk.

Men i hvert fald er de væk, jeg så et enkelt kragepar jage ude på marken i går, men de er slet ikke her på matriklen længere, og det er skønt.

Vi har alle vores ællinger og kyllinger i lukkede gårde, så forhåbentlig får vore dejlige nye beboere ingen gode ideer.  Der er også rigeligt med mus og skovspurve her, så jeg regner med, uglerne har øde nok foruden.
« Senest Redigeret: 01 Maj , 2012, 22:39 Fra Marita »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 01 Maj , 2012, 22:45 »
Vi har alle vores ællinger og kyllinger i lukkede gårde, så forhåbentlig får vore dejlige nye beboere ingen gode ideer.  Der er også rigeligt med mus og skovspurve her, så jeg regner med, uglerne har føde nok foruden.

Jeg tror ikke du skal frygte for kyllinger og ællinger hvis du lukker dem ind om natten. Uglen er nataktiv, jager om natten. Jeg har også ugler (ikke i mosen, men) på matriklen. Vi ser dem og, især, hører dem om aftenen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 02 Maj , 2012, 07:40 »
Dejlige ugler. Jeg tror nu heller ikke uglerne kan skræmme så mange krager væk.

Men dejligt bytte for jer  ;D Og til lykke med ugle ungen  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 02 Maj , 2012, 17:10 »
Hvor er de fine, /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 02 Maj , 2012, 17:36 »
Ugler tiltrækker normalt krager, når vi er på kragejagt, sætter vi en stor kunstig ugle op, og det tiltrækker både krager og skader.

De flyver simpelthen over uglen og basker til den, hvilket gør det nemmere og skyde dem, når de har fukus på uglen.

Så jeg tror ikke det er dem der holder kragerne væk fra jeres matrikel.

Mvh
Jens Madsen

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 Maj , 2012, 19:32 »
Jeg har nu hørt det med uglen. Grunden til de netop basker den, er fordi de afskyer dem. Så hvis den er permanent flyttet ind, så flytter kragerne hellere - såfremt de ikke kan få uglen væk..

Ville ønske jeg slap af med min sværm af krager :( - TOTALT meget larm og svineri :(

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Maj , 2012, 09:34 »
Jeg har egentlig aldrig tænkt over at vi ikke har krager hvor vi bor på trods af at stedet er oplagt, men vi har også flere fastboende ugler i de høje træer omkring vores grund. Jeg foretrækker helt klart ugler frem for krager

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 Maj , 2012, 09:38 »
Kors, hvor ser de søde ud!
Hvordan får man ugler på matriklen?

Overvejer at opsætte en ugle-dummy for at se, om det virker på kragerne. Det er da et forsøg værd!

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 03 Maj , 2012, 09:44 »
Svoger, der bor 200 meter fra os, har haft natugler på sit ladeloft i flere menneske-generationer . Vi har prøvet at lokke et par aflæggere til os ved at opsætte uglekasser. Dem bor der duer i ::). Vi har "fornøjelsen" af de tiggende ugleunger når de slår sig ned i elmetræet udfor soveværelsesvinduet og tigger. Når de så får en mus er der stille lidt - men så er der en, der begynder igen :-\. De lyder lidt som jamrende sjæle fra en gyserfilm :o. Men søde ser de ud når de sidder tæt op ad træstammen om dagen og misser med de runde øjne.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #14 Dato: 03 Maj , 2012, 09:50 »
Kan jeg ikke bestille nogen rugeæg???  *f *f
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.