Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tjah man bliver jo helt forelsket.. ;-)  (Læst 1699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hyttemeier

• Passiv bruger
  • He who is content, is rich
Tjah man bliver jo helt forelsket.. ;-)
« Dato: 01 Maj , 2012, 14:23 »
Goddag igen

Det er jo ikke så længe siden vi fik vores 4 damer af ukendt herkomst. Vi er naturligvis mægtigt glade for dem allesammen, men er alligevel blevet nysgerrige efter, om nogen herinde kan regne ud, hvad damen på billedet er en blanding af.  ;D
Jeg synes selv hun mest ligner de billeder jeg kan finde af danske landhøns, men hun har ikke den hvide blis på siden af hovedet. Og hun er også mørkere på kroppen tror jeg.
Vi synes nemlig hun er noget af det flotteste (især i solskin) med den kobberfarvede hals, og de blågrønlige skær i sving- og halefjerene.  ::)

Nå, nu vil jeg sætte mig ud til hønsegården igen og snakke lidt med dem. Det er jo SÅ skønt vejr.

Mvh. Betina
3.10 Gul-sortsømmet Orpington i stor
0.1 barn
0.1 huskatte

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Tjah man bliver jo helt forelsket.. ;-)
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2012, 19:59 »
Jeg er ikke garvet nok til at være behjælpelig med bud på race, der må nogen af de andre forumsmedlemmer på banen  ;)

Men ville bare sige tillykke med det nye hønsehold og hvor er hun flot - ligesom dig syntes jeg også at det er én utrolig smuk farve, vi har nogle araucana'er der har lidt den samme nuance og jeg har også stået mange gange og beundret synet når farverne spiller i solen, og det samme gælder de kobberfarvede maraner, også utrolig flotte i farvespillet mellem det kobberrøde, de sorte farver osv.

Håber nogle af de andre kan hjælpe dig mht bud på racen

Mange hilsner fra Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2012, 07:58 »
Jeg synes, hun kan minde om en sort/kobber maran i typen, farven er dog ikke helt korrekt til det, f.eks. skulle brystet være helt sort. Man kan ikke se på billedet om hun har fjer på løbene, det har maran jo. Sådan som jeg husker landhøne er de mere "strømlinede". Men jeg er absolut ikke ekspert i landhøns.
Jeg gætter altså på en blanding, hvor der muligvis indgår maran.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hyttemeier

• Passiv bruger
  • He who is content, is rich
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2012, 20:54 »
Åhh ja, det glemte jeg jo helt. Hun har ikke fjer på løbene eller fødderne, og er desuden 4-tået. :)

Og de har alle fire en magnetisk tiltrækning på en enlig fasankok, der går op og ned af hegnet hele dagen lang, og ikke er længere væk end buskene, når de bliver lukket ud om morgenen. Jeg håber der dukker nogen af hans egen slags op snart.
Godt jeg ikke har en hane, han kan gå og hidse op.  :o
3.10 Gul-sortsømmet Orpington i stor
0.1 barn
0.1 huskatte