Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Idag kommer tøserne ;0)  (Læst 1276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
Idag kommer tøserne ;0)
« Dato: 01 Maj , 2012, 09:36 »
Og en hane. På hønse sprog 1.3 landhøns. JUBIII vi glæder os..

Så nu bliver der kræset i det nybyggede hønsehus, der skal males redekasser og ligges grus ind. For ikke at forglemme soller til damerne ;0). Endelig sker det efter 2års snak om høns NU FLYTTER DE IND!

Måtte lige af med det ;D ;D ;D
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Bolding

• Passiv bruger
Sv: Idag kommer tøserne ;0)
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2012, 09:58 »
Jeg kan godt forstå at du glæder dig og forbered dig på rigtig mange hyggelige havestunder. Jeg ville bare have høns fordi jeg hader at det nærmest er umuligt at købe æg af en ordentlig kvalitet og med dyrevelfærden i orden, men jeg skal love for at de giver så meget mere end bare æg  *y

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2012, 10:06 »
Ja, høns er dejlige. Og efter nogen tid så vender man såmænd bilen og kører tilbage til supermarkedet fordi man har glemt solsikkekerner og så bliver Elvio, Linda, Madammen og Stritøre SKUFFEDE ::). Det gjorde vi i går - mens vi fnisende lovede hinanden ikke at fortælle det til nogen. Men hvad - blandt ligesindede gør det vel ikke så meget ;D.
Så glæd dig, det er langt mere end friske æg. Tillykke <I
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2012, 12:34 »
Så kom de hjem!!!  :P

Og fik sørme lige en ekstra så nu er der 1.4 og de har det godt og spiser og hygger rundt.  ;)

Min hund kiggede så lige ind til dem så var helvede løs og den ene lagde et æg! Det var såå sjovt at se men er sikker på vi kan kalde det æg et stress æg :P ::) ;D
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2012, 13:49 »
Tillykke  ;D . Og så er det skønne vejr til at glo på høns  8) . Eneste minus jeg har opdaget ved at hønsene har invaderet vores have, er at hunden føler sig forsømt  ::) .
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2012, 19:26 »
Alle har det godt hanen har dogen skramme på kammen eller hvad man nu kalder den der oven på hoved. Tror det er sket da han er flæget ind i voliere nettet ved mødet med hunden :-[ ::)...

Nu har alle naboer været at se dem og byde dem velkommen. Det er dejligt de ser det som en god ide især nu vi har små børn.. Der er ikke noget værre end sure naboer når det gælder høns /d.

Nåh men har lige været nede IGEN og kigge til putterne og jeg siger de samme ting når jeg kommer så de ved det er mig. Og det ikke er farligt. De har jo ikke været i hænder før og har passet sig selv. Så jeg skal nok ligge lidt ekstra arbejde i det. Men de bliver mere og mere rolige. Nu kryber de ikke op i en krog mere men i stedet står og kigger lidt på mig og går lidt rundt. :) så det er vel gode tegn.

De spiser, drikker og klatter så det er vel godt nyt at de ikke er helt gået i chok... Glæder mig til at skulle ned at sige godmorgen til dem imorgen med lille gusse (vores søn)... Han er 1år og meget begejstret for de nye gok gok  ;D :D :P
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Vad

• Bruger
    • Vovseriet
« Svar #6 Dato: 01 Maj , 2012, 20:20 »
Velkommen i hønseverdenen....siger jeg som har været medlem i 14 dage  ::) - jeg er allerede dybt afhængig  :)
Har haft utallige gode og nedstressende stunder med de 4 damer som tusser rundt i vores have. Rigtig god fornøjelse.
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 01 Maj , 2012, 21:11 »
Tillykke Lone <I  og familie!

Jeg bliver aldrig træt af at høre begejstrede beretninger fra folk, der får høns for første gang /o Jeg håber de kommer til at bringe glæde (og æg) til det lille hjem :D

-og tillykke med forstående naboer, det er guld værd!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2012, 21:23 »
- og for at bevare idyllen: lær hunden at hønsene er JERES og at det IKKE er tilladt at lege med dem. Det forhindrer mange problemer senere.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 01 Maj , 2012, 21:39 »
vores første høns var heller ikke vant til og blive snakket med, men tålmodighed og dåsemajs hjælper på det. Altid ha et eller med til dem. Mælkebøtter revet æbler eller hvad der lige er. Så vil du opdage at i løbet af kort tid kommer de spænende på hønsemaner hvergang de hører dig /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 Maj , 2012, 07:40 »
Tak alle sammen.

Hunden er altså et problem som jeg ikke ved hvordan jeg lige løser... Han er en STOR Golden som med sine 38kg nok er lidt meget hund på en gang for de små putter og han ser dem bare som mad... Det stresser dem helt vildt at han gør af dem og løber langs volierenettet. Kan ikke lige finde ud af hvordan vi griber det an. Men mon ikke med tiden det kan blive bedre. De skal være her alle sammen :-[
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #11 Dato: 02 Maj , 2012, 07:50 »
Det nemmeste er faktisk at være konsekvent fra starten. Hunden MÅ IKKE stresse hønsene. Det tog os en uge at lære en labrador-hvalp at man ikke må "lege med" høns. Nu er der fredelig sameksistens - faktisk har hønsene overtaget og Gizmo bliver jagtet af den ene hane, hvis han snuser hønerne bagi ;D. Når han står i vejen går hønerne bare ind under ham..... De kan spise madrester side om side. Alt i alt en ideel situation, der nu betyder at Gizmo har fri adgang til haven det meste af tiden - høns eller ej. Det nyder han. Sæt en line på Vovse og vær bestemt. Med mindre hunden er MEGET tåbelig kan den hurtigt se sin fordel i at få ekstra opmærksomhed ved at være dyyyygtig :D. Og glem det med jagthunden - en Golden er apportør, der ikke skal jage selvstændigt men apportere forsigtigt på førerens kommando. Det kan sagtens lade sig gøre men kræver konsekvens. Men så bliver det også MEGET lettere /o.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 Maj , 2012, 08:40 »
Det er min kærestes hund og hunden var 2år da jegkom ind i dens liv med regler og opdragelse. Så ind til da var den bare hans baby og gjorde hvad det passede den. Så han er lidt blød i hatten som jeg plejer at sige og har sin egen vilje. Men jeg må bare holde fast og prøve nogen gange om dagen. Det hjælper bare ikke når han hør meget og hønsne flyver op... Men jeg må hænge i og blive ved.

Tak for svaret
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 02 Maj , 2012, 08:49 »
Nå, så er der en del at rette op på ;D. Det er imidlertid aldrig for sent og en måde kunne være at du tager hunden i KORT line, en håndfuld yndlingshundekiks i lommen og så går på et kortvarigt besøg hos hønsene (UDENFOR HEGNET). Så snart du kan se at hunden tænker "forkerte" tanker, siger du fast og bestemt NEJ. Når den så vender sin opmærksomhed mod dig, siger du DYYYGTIG og stikker en hundekiks i munden på den. Efter to-tre episoder går I stille og roligt væk igen. I øvrigt kan en simpel kontaktøvelse hjælpe på mange hverdagssituationer: Giv hunden en belønning når den ser dig i øjnene. Og husk nu at det IKKE er synd for hunden. Mange hunde er stressede fordi de tror at det er dem, der skal bestemme. De bliver mere afslappede når andre (ejerne) tager over og fortæller hvad der skal gøres hvornår. Så får man en glad og afslappet hund, der kan få frihed til et sjovere liv. Og nej, jeg er ikke hundetræner - men gider ikke besværlige kæledyr. De andre er sjovere /o.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner