Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sjov annonce på www.dba.dk  (Læst 4395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Sjov annonce på www.dba.dk
« Svar #45 Dato: 14 Maj , 2012, 21:25 »
Faldt over en særlig annonce på den blå avis. En der ville sælge en kiste. Køber fik mange henvendelser på denne salgsvare. Mange mente at de var en god ting at købe, da vi alle ville få brug for sådan en på et tidspunkt  ;) men faldt over en kommentar hvor der stod(noget ligende= Er interesseret, kan den afhentes inden Mors dag.. 8)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #46 Dato: 14 Maj , 2012, 21:32 »
Barsk, men god humor. *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 15 Maj , 2012, 10:52 »
undskyld mor, men  *g

... mon det er nogen af mine børn? :-\
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

karina dj

• Gæst
« Svar #48 Dato: 15 Maj , 2012, 11:05 »
Min gode svigerfar bygger kister som alternativ til de man køber hos bedemanden. Så kan man selv være med til at designe den...ja, man kan endda få lavet hylder og låger så den fungerer som et skab gennem dit liv, og så praktisk nok kan bruges som kiste når du ikke er her mere  ;)

Det skal siges at det er en familie, som har et meget afslappet forhold til det med at vi skal væk herfra en dag  /o

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #49 Dato: 15 Maj , 2012, 11:37 »
Så lige en mere:

Høns, 7 høns og en hane i æglægning, ca 10 mdr gamle sælges

Det er da dejligt, at hanerne nu også lægger æg.....

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Meldgaard

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 15 Maj , 2012, 12:49 »
Som ny bruger (tilmeldt i aftes) og næsten lige så frisk hønseejer, blev jeg ikke skræmt af indlægget, mener heller ikke at annoncøren er blevet hængt ud, håber at han kan smile med og glæde sig over at kunne sætte lidt kulør på andres hverdag.
Jeg har siden slutningen af marts 3 søde blå/sortspættede orpington dværg; vi trives rigtig godt sammen. Men så var jeg væk i 3 dage mens naboen passede dem og så kvitterede de med at være skruk alle 3! Det passer ikke i MIN kalender med kyllinger. Så får vi jo ingen æg i lang tid og de må ikke længere gå frit. De har formået at sætte de 4 nabokatte på plads, men det bliver noget andet med små uldtoppe.
Jeg har prøvet at læse mig frem til en avvænningsmetode, må lede videre på jeres hjemmeside, tak for den.

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 15 Maj , 2012, 14:17 »
Faldt over en særlig annonce på den blå avis. En der ville sælge en kiste. Køber fik mange henvendelser på denne salgsvare. Mange mente at de var en god ting at købe, da vi alle ville få brug for sådan en på et tidspunkt  ;) men faldt over en kommentar hvor der stod(noget ligende= Er interesseret, kan den afhentes inden Mors dag.. 8)

Jeg kan så oplyse at på fagsprog betyder "mors"(udtales mårs) at pt er død..... ;)

Karoline
« Senest Redigeret: 15 Maj , 2012, 21:41 Fra karoline »
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #52 Dato: 16 Maj , 2012, 11:19 »
Som ny bruger (tilmeldt i aftes) og næsten lige så frisk hønseejer, blev jeg ikke skræmt af indlægget, mener heller ikke at annoncøren er blevet hængt ud, håber at han kan smile med og glæde sig over at kunne sætte lidt kulør på andres hverdag.
Jeg har siden slutningen af marts 3 søde blå/sortspættede orpington dværg; vi trives rigtig godt sammen. Men så var jeg væk i 3 dage mens naboen passede dem og så kvitterede de med at være skruk alle 3! Det passer ikke i MIN kalender med kyllinger. Så får vi jo ingen æg i lang tid og de må ikke længere gå frit. De har formået at sætte de 4 nabokatte på plads, men det bliver noget andet med små uldtoppe.
Jeg har prøvet at læse mig frem til en avvænningsmetode, må lede videre på jeres hjemmeside, tak for den.
Velkommen til forum <I Marianne. Hvis du søger gode råd til dine skrukker, så prøv at oprette en tråd - der kommer nok hurtigt svar til dig :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #53 Dato: 16 Maj , 2012, 19:28 »
Velkommen på forum, Marianne :D
Er det OK, hvis jeg sletter det ene af dine to indlæg, de er næsten enslydende
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Meldgaard

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 16 Maj , 2012, 21:58 »
Hej Marianne,

ja slet endelig det ene indlæg; jeg troede ikke at det var sendt os skrev det en gang til. Leder stadigvæk efter en sende taste men det må være gem tasten jeg skal bruge :)
Venlig hilsen, Marianne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #55 Dato: 17 Maj , 2012, 00:12 »
Velkommen til Marianne.

Ja du trykker blot 'Gem' når du vil poste et svar.

'Forhåndsvisning' giver dig mulighed for at se dit svar i sin helhed, inden du poster det (i tilfælde af længere svar kan det være en fordel at se det i sin helhed inden det ryger afsted).

Mvh
Erik Andersen