Hej Forum.
Jeg har lige udruget et hold på 11 kyllinger i maskine som efterhånden er kommet under min skruk som selv fik 2 kyller.
Den sidste kylling havde svært ved at komme ud af ægget og kæmpede længe og fik en "lille bitte smule" hjælp af mig. ( ikke noget med at pille skal af kun lige løsne lidt i hinden- der var ikke noget blod eller noget der hang fast der)
Da den endelig fik kæmpet sig ud ( sent i går aftes) var den meget udmattet og kunne ikke rigtig rejse sig.
Her i dag har vi så observeret på den og kunne se at dens ene ben vendte noget udad.
Har læst tråde herinde der omhandler spagatben og har derfor prøvet at komme en snor rundt om dens ben som anvist i en tråd. 2-3 cm imellem benene,så den ikke kan skride ud.
Jeg har beholdt den i rugemaskinen ( nu sat til ca 33 grader) hvor den har fået lidt foder og vand ind. Alle de andre kyllinger er nu ude hos skrukken og den er ene og alene tilbage
Min spørgsmål er så hvor længe jeg skal give den??? jeg har dyppet dens næb i vandet og også i lidt opmadningsfoder og pikket med min finger i foderet. Den går ikke rigtig efter mad eller vand. Virker stadig noget svag, men rejser sig dog engang imellem og prøver at gå lidt rundt selvom det er svært med snoren.

Er det ok at beholde den i maskinen lidt endnu? Er temperaturen i så fald ok?
Hvornår skal den selv begynde at pikke efter foder og vand??
Synes det er lidt synd den er sådan helt alene- men nænner ikke at tage den for meget op hvis nu det bare gør det værre

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Vh Pernille