Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Advarsel mod falske mail.  (Læst 1046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Advarsel mod falske mail.
« Dato: 28 April , 2012, 18:42 »
Vil lige adrare alle mod disse falske mail. Jeg har lige fået nogen stykker. De er falske....

"Kære kunde,

Dit kreditkort er suspenderet midlertidigt, fordi vi har bemærket et problem svigagtig

Vi konkluderer, at nogen har brugt dit kort, ale uden din tilladelse. Til din beskyttelse, suspenderede vi kreditkort. At ophæve suspensionen, klik på den og følg vejledningen for at opdatere dit kreditkort

Note: Hvis abscence vil vi være tvunget til at indstille dit kort permanent. Denne standard blev defineret i samarbejde med Visa International, MasterCard International, American Express, JCB og Discover Dankort. Hvis du ikke markerer dit kreditkort dit ansvar kan inddrages i uforudsete udgifter. Bøderne kan være stejle. Hvis du ikke sikkerhedskode sætte dit CPR-nummer."
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Advarsel mod falske mail.
« Svar #1 Dato: 28 April , 2012, 18:47 »
dem har jeg osse fået en hel del af. Mange gange med et andet tema.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #2 Dato: 28 April , 2012, 18:49 »
Som udgangspunkt sletter jeg alle mails med stavefejl, der handler om mine kort eller konti....
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 28 April , 2012, 18:50 »
alt hvad der omhandler mine kort og konti kommer fra min bankrådgiver, og ikke andre.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 April , 2012, 19:31 »
Min mail bliver også spam'et med den slags mails lige p.t.  :( Jeg sletter dem også fluks, men det er da lidt bekymrende, at de bliver ved med at komme ... der må jo være nogen, som går i fælden, siden det kan betale sig  <J
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 28 April , 2012, 19:34 »
Der er ingen banker der skriver mails til kunderne vedr. deres private konti.
Bare til oplysning  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 28 April , 2012, 19:43 »
Nej der er nemlig ikke og der er jo nogen der bliver bekymret og hopper på den.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 28 April , 2012, 19:46 »
Den eneste "troværdige" e-mail jeg har fået, hvor jeg faktisk var i tvivl om, om den var ok var denne her, men da jeg vidste, at jeg IKKE havde brugt forkert password kunne jeg regne ud, at den var falsk.

Du har givet en forkert adgangskode til Verified by
Visa er tre gange og skal derfor starte et andet. For at
gøre dette, skal du kontrollere dine oplysninger
nedenfor. Så snart din nye adgangskode er aktiveret,
kan du identificere dig og betale med kortet i Verified
by Visa-tilknyttede butikker.

Verified by Visa / MasterCard SecureCode password
skal ændres på grund af mange mislykkede logins

Skift dit password! - og her var der så et link, jeg ikke har klikket på...
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline alma

• Bruger
« Svar #8 Dato: 28 April , 2012, 21:29 »
Jeg modtog en mail ang. min paypal konto om at den var udløbet og skulle fornyes, men med et vågent øje kunne man se at det ikke var en paypal mail den var sendt fra.
Malene

Høns i haven

• Gæst
« Svar #9 Dato: 28 April , 2012, 21:43 »
Og så lige nogle af dem her hvor de lover dig guld og grønne skove. Får ca 10 i ugen af den slags.

Please read!
I have an important proposal I want to discuss with you concerning reprofiling of a funds deposited in our bank. You can reach me on yiun_j@yahoo.<mailto:yiun_j@yahoo> for further details.
Regards
Jan Yiun.

Via Del Corso 22,
00186 Rome,
Italy.

Dear Sir/Madam,

My. Name is Billy Dario Rogers. Working with the UniCredit Bank of Italy, I know this message might meet you in utmost surprise; however, it’s just my urgent need for a foreign partner that made me to contact you in regard of this transaction.

I and my partners have the opportunity of transferring the left over funds of (Ђ12 million Euro)

I am inviting you for a business deal Between us in the ratio of 70/30, if you agree to my business proposal quickly respond back by indicating your willingness to be part of this great business opportunity, equally include your contacts telephone numbers and further details of the project will be forwarded to you as soon as I receive your return mail.

Have a great day.

Yours faithfully,

Mr. Billy Dario Rogers

Dear customer,

Thank you for using the Western Union Money Transfer®.

Your money transfer has been authorized and is now available for pick up by the receiver.

Transfers to certain destinations may be subject to further delay or additional restrictions.

TRANSACTION DETAILS:

Your Money Transfer Control Number [MTCN] is: 590573342

Please use this number for any inquiries.

Date of Order: Th, 19 Apr 2012 06:26:48 +0100 Amount Sent: 174.50

You can cancel this transfer by using the hyperlink below:

http://wumt.westernunion./WUCOMWEB/transactions/HomePage/cancel.php?session=&mtcn=5905733421&summ=94.50&date=Th, 19 Apr 2012 06:26:48 +0100 <http://www.niffylux/wuphp/>

Thank you for using Western Union!

————————————————————————–
DO NOT REPLY TO THIS EMAIL.

Lucky Day NL
Promotional/Sweepstakes Office
Laan van Hoornwijck 55
2289 DG Rijswijk
KvK: 41151075
The Netherlands.

Dear. Sir/Madam,

We are pleased to inform you that your email address has won 500,000:00 Euro (Five Hundred Thousand Euro Only) in the Netherlands Lucky Day Lottery Sweepstakes promotional program, conducted April 15th, 2012, and the results were release today April 17th, 2012. This is a free promotional program sponsored by consortium of software companies, which means Lottery tickets were not sold.

For more information's/procedure of your winning claim, you are advice to contact our processing department with the contact information below, provide them with your winning details below and your winning email address.

George Adams (Mr).
Lottery Processing Dept.
Tel: +31 659 090 086     
Fax: +31 847 195 169
Email:claimsprocessingdept@aol.com

Your Winning Details.
Ref No: NLK/WO7-1/6767
Batch No: 776/KKL71789.
E-Ticket No: LKN-7308-217-669
Serial No: NKKY/2108/0387

NOTE: Please be warned, your winning and its entire information are to be kept strictly confidential, this is to avoid previous bad experience this program has suffered, such as abuse of this program by other internet user who use the name of this company for unscrupulous activities and double claiming of winning entitlement because of insecurity of winning information on the part of beneficiaries. Always call to ensure you are dealing with the right office.
Sincerely,
Meg Ferguson (Mrs).
Sweepstakes Coordinator.
Visit our website at: http://www.luckyday.nl

Lotto is een onderdeel van De Lotto. Copyright(c) 2007 by De Lotto, the Netherlands.
************************************************************************************
The Free Lotto Awards is organized by consortium firm companies to encourage the use of the internet and promote computer literacy worldwide.
*********************************************************************************************************************************************
Disclaimer:
Any views of this e-mail are those of the sender except where the sender specifically states them to be that of Lucky Day Lottery or its subsidiaries. The message and its attachments are for designated recipient(s) only and may contain privileged, proprietary and private information. If you have received it in error, kindly delete it and notify the sender immediately. Lucky Day Lottery accepts no liability for any loss or damage resulting directly and indirectly from the transmission of this e-mail message.
***************************************************************************************************************************************************************************************
« Senest Redigeret: 28 April , 2012, 21:48 Fra Høns i haven »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 28 April , 2012, 21:49 »
Alle 'tilbud' om at gøre dig rig på et øjeblik, bare fordi du er dig, eller hvad nu begrundelsen måtte være, er pr definition forsøg på at frarøve godtroende mennesker penge. Svar aldrig, og slet mailen med det samme.

Banker og kreditkort (og formodentlig også Paypal) vil aldrig bede om dine koder/private oplysninger på nettet. Så bliver du bedt om sådanne oplysninger så slet mailen uden at svare.
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #11 Dato: 29 April , 2012, 23:55 »
Fik en spam mail fra SKAT og denne er en af de mere troværdige. Der stod skat skyldte mig et mindre beløb og ville sætte det ind på min konto. Men stavefejlene afslørede dem. Så pas på!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 30 April , 2012, 00:21 »
De bliver mere og mere udspekulerede.

Men:
Giv aldrig personlige oplysninger eller koder til kort etc til nogen der kontakter Jer via nettet. Og det er ligegyldigt hvor troværdigt det hele måtte se ud.
Mvh
Erik Andersen

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #13 Dato: 30 April , 2012, 08:49 »
@Johanne Den fra Skat har jeg også fået, syntes bare det var lidt mærkeligt de ville give mig 600 kr, når jeg skylder dem for kæmpe studielån :P Men jo, den var ret troværdig...
Ellers har jeg fået alle dem I ovenfor nævner, inkl en fra Nordea, der vil have jeg skal bekræfte-noget min konto.... Jeg har bare ALDRIG haft en
Nordeakonto....
Jeg kan sagtnes forestille mig mange ryge i, ikke mindst qua det job jeg har/og de ting/borgere jeg har haft arbejdet med, for der skal ikke meget til før folk falder i....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand