Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Weeee  (Læst 1113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rap anden Rasmus

• Passiv bruger
Weeee
« Dato: 27 April , 2012, 08:34 »
Så fik jeg også udruget kyllinger. Det er første gang, og der er kun kommet 2 nu, og det er 23. dag. Men 2 er bedre end igenting, og jeg er fint tilfreds. Så har jeg da mod på, at prøve igen. Næste gang vil jeg nok bare være lidt mere kritisk med æggene. Det var jeg vist ikke denne gang :-[

Men en lille fin gul fis kom onsdag aften og i morges kom en lille sort fis. Ej hvor er de søde. Glæder mig helt til, at se dem vokse op.

Jeg har en skrukhøne, som ligger på et hav af æg. Overvejer lidt, at lægge kyllingerne til hende, og se, om man kan liste æggene fra hende og lægge i maskinen. Er det en dårlig idé?
Det er kun fordi der kun er 2 kyllinger, og syntes det er syndt, at de skal gå alene og "fryse".

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Weeee
« Svar #1 Dato: 27 April , 2012, 09:13 »
DEt er en god ide, at lade skrukken passe de to små, og så tage den store flok æg i maskinen, det er lige besværlige at passe to kyllinger som 10 eller 15, og hvis din skruk har rigtig mange, så er der også fare for at hun ikke kan holde dem alle varme, og så får du en dårlige klæknings%
Du kan måske være heldig at have en anden skruk, når de mange kyllinger kommer.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn