Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bandit kyllinger  (Læst 922 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Bandit kyllinger
« Dato: 26 April , 2012, 14:47 »
Ja bandit kyllinger, det er hvad de er! >:(

I går fik én af dem pludselig den fikse idé.... AHA vi spiser da flamingo kassen vi bor i ....Hvilket så resulterede i, at i løbet af 5 sekunder stod alle 7 kyllinger og hakkede det bedste de havde lært i flamingo kassen  *s

De bor i drivhuset, og har lagt en flamingokasse på siden, så de kan ligge i et "hul" nærmest med varme lampen over, hvilket har fungeret super godt... indtil de nu æder beboelsen.

De har adgang ud til hele dagen, og ud over græs får de dagligt lidt grønne lækkerier ind, og har derud over selvfølgelig deres foder, vand, grit/skaller osv.

Skal jeg virkelig fjerne kassen og give dem en papkasse i stedet for, eller stopper de mon uvanen igen??

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline todda

• Bruger
Sv: Bandit kyllinger
« Svar #1 Dato: 26 April , 2012, 14:50 »
nej de stopper ikke igen
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Høns i haven

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26 April , 2012, 15:09 »
En Plastik kasse er bedre. Den kan de da ikke spise.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 April , 2012, 15:18 »
Flamingo kassen er hermed pist væk  ;D

Tak for hjælpen  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 April , 2012, 20:43 »
Sjovt nok elsker høns, kyllinger og vagtler flamingo..det frygteligt, når først de går i gang!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 April , 2012, 20:46 »
Det har jeg også prøvet  *g. Man vil gøre det så godt for de små, og så splitter de bare deres læ og ly ad i atomer  ;D. Tsk tsk . Og de kan ikke opdrages til at lade være ...
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 30 April , 2012, 23:20 »
Selvom mine høns havde 800m2 at løbe på brød de ind i skuret, sprang op på bordet og mæskede sig i lækker flamingo. Skøre dyr
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 30 April , 2012, 23:26 »
De skulle bare vide hvor giftigt det stads er.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2012, 09:55 »
Tja, jeg havde en balle rock-wool stående i skuret som var tiltænkt at bruge hvis der blev behov for det når vi skulle skifte tagvinduer. Den kastede hønsene også deres kærlighed på, så den måtte da fluks smides ud. Om de syntes de manglede lidt vinterisolering eller hvad dælen der lige skete har jeg ingen anelse om, men det kan da umuligt være sundt   :-\