Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder spørgsmål om hønsehuset  (Læst 3294 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikael

• Passiv bruger
Nybegynder spørgsmål om hønsehuset
« Dato: 25 April , 2012, 18:23 »
Hej
Jeg er ved at bygge et hønsehus og jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har tænkt mig at anskaffe "danske landhøns", ca. 4 stk. og en enkelt hane.
Jeg skal snart lave udgangshullet og jeg tænkte på om der er en standart størrelse for det? Jeg skal også have placeret redekasserne, men er i tvivl om hvilken højde den skal sidde i? Så er der også redepinden: Jeg har hørt det helst ikke skal være en rund pind, men en firkantet, er det rigtigt? og igen hvilken størrelse og højde vil i anbefale?
Håber i kan hjælpe.  :D
MVH Mikael
1 kat (et gadekryds)
3 børn
1 dejlig kæreste
3 Japanske silkekyllinger
snart 4 sussex høns +1hane

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nybegynder spørgsmål om hønsehuset
« Svar #1 Dato: 25 April , 2012, 20:06 »
Hej Mikael,

Velkommen til forum, og tillykke med dine kommende høns <I. Se mine svar nedenunder... :)

Hej
Jeg er ved at bygge et hønsehus og jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har tænkt mig at anskaffe "danske landhøns", ca. 4 stk. og en enkelt hane.
Jeg skal snart lave udgangshullet og jeg tænkte på om der er en standart størrelse for det?
Ca. på bredde med et A4 ark og lidt højere vil jeg tro passer godt til landhøns. Lav evt. smuthullet lidt større, hvis nu du skulle falde for en større race.

Jeg skal også have placeret redekasserne, men er i tvivl om hvilken højde den skal sidde i?
Landhøns kan flyve, så bare der er en pind de kan lande på udenfor redekassen, kan du godt placere den højt. Jeg vil dog foreslå noget i lav højde, evt. noget direkte på gulvet.

Så er der også redepinden: Jeg har hørt det helst ikke skal være en rund pind, men en firkantet, er det rigtigt? og igen hvilken størrelse og højde vil i anbefale?
Firkantet er rigtigt, da de derved kan hvile brystbenet på pinden. En lægte er en god løsning, hvor du lige høvler siderne lidt så de ikke er skarpe, men let afrundede. Højde fra 90 til 150 cm.
Håber i kan hjælpe.  :D
MVH Mikael

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 April , 2012, 08:07 »
Velkommen til ;D

Dejligt du også er faldet for den race jeg står i samme situation. Får 1.4 hjem til 1.maj og skal lave hønsehus i weekenden hvis ellers vejret arter sig bare lidt :-\
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline mikael

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2012, 07:40 »
Hej
Mange tak for de hurtige svar, jeg er kommet et godt stykke videre med huset og håber snart hønsene kan flytte ind....
Lone: er dine høns ankommet? og gik det godt? Vil du forsøge at tæmme dem så de bliver håndtamme?
MVH Mikael
1 kat (et gadekryds)
3 børn
1 dejlig kæreste
3 Japanske silkekyllinger
snart 4 sussex høns +1hane

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2012, 08:01 »
Hej igen mikael.

Ja de er kommet og jeg arbejder på sagen med at få lidt tillid bygget op. Og det går frem af de kommer fra et sted hvor høns ikke var andet end høns og nu ville vi gerne have dem til nusse høns.det er noget af en omvæltning for dem. Men jeg har mange gotter med der ned og snakker meget med dem.

Nu går de ikke længre helt ud af fjerdragten når jeg går ind men de holder godt øje med mig. Og hvad jeg mon nu har med  :P...

De er skønne høns glæd dig...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver