Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Danmarks dummeste skrukhøns?  (Læst 4138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MiniMona

• Passiv bruger
Danmarks dummeste skrukhøns?
« Dato: 23 April , 2012, 19:25 »
Hej igen hønsevenner.. :D

Jeg er så den heldige ejer af nogle rigtig gode skrukhøner. Lidt FOR gode..  ???

Har 2 høns, men ingen æg.. De har nemlig begge valgt lægge sig skruk. UDEN æg..  :o
Har prøvet at tage dem op af redekassen og sat dem i gården, men som forventet stormer de direkte ind igen. Nu har jeg så gjort rent i redekassen og lagt nyt savsmuld og halm, samtidig med jeg lukkede ind til huset, men da det begyndte at regne til middag måtte jeg jo åbne igen så de kunne komme ind i tørvejr, og i den forbindelse direkte i redekassen, trods 3-4 timer uden adgang. De ligger i samme kasse og nærmest skrukker på hinanden..  :o

Nu har jeg så fået lukket ind til redekasserne så de stadig kan være i huset. DET har så resulteret i at de skrukker på pinden. De forlader simpelthen ikke huset. Og de rejser fjer (som når de ligger i kassen)

Er de bare SKRUK dumme eller hvad sker der? Hvordan får jeg dem til at lade vær med at skrukke? Jeg tænker om den eneste vej ud af prøblemet er at få kyllinger?

Mon nogen kender til samme problem som mig?

Har altid haft drømmen om at lave kyllinger naturligt, men synes mine høns er lige lovlig ihærdige...  ;D

Mvh.

Mona

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Danmarks dummeste skrukhøns?
« Svar #1 Dato: 23 April , 2012, 19:32 »
Det er svært at overtale skrukker til at lade være med at skrukke, faktisk tæt på umuligt, du kan prøve at søge her på forum på " sort spand" og se om det er noget du kan bruge, ellers kan du jo købe nogle rugeæg, og lade damerne ruge
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 23 April , 2012, 19:32 »
Det er ikke alt, man skal/kan styre *f. Giv dem dog nogle rugeæg ::). Kyllinger er søde. Kyllinger med en skrukmor (eller to) er en stor oplevelse.
 <L <P <L <L <L
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 April , 2012, 19:40 »
Hej
har sendt dig en PB. Mvh Laila

Offline MiniMona

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 April , 2012, 19:41 »
Vil også RIGTIG gerne have kyllinger... Har min egen hane som jeg fik for en måneds tid siden. Det var vidst der det startede. Den ene har lagt skruk på 3 æg, men som jeg smed ud i lørdags. Desværre... Vil jo helst gerne selv "lave" dem. Men hanen kan jo ikke komme til dem når de ikke vil komme ud til ham.. :D

Så må nok bare ud og finde mig at par æg til dem.

Mener i de begge to skal have lov til at lægge? De har jo lagt begge to den sidste måned, den ene har bare ikke lagt på æg. Så jeg er MEGET mod min vilje blevet nødt til at KØBE æg.. Puuh, det var en hård skald at knække at putte dem i kurven..

Synes det er vildt ærgeligt... ÆV..

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 April , 2012, 19:49 »
Hej
så har de allerede lagt længe. Hvis at du ikke er for langt herfra kan du godt få lidt æg af mig.Kan bare ikke garantere racen, da jeg har flere forskellige til at gå sammen. Men måske kan du jage hanen forbi dem?? Prøver han ikke at komme til dem?
Mvh Laila

Offline MiniMona

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 April , 2012, 19:53 »
De racer jeg har nu er allerede blandinger så det gør mig ikke noget. Men jeg tror der er for langt til Als.. :D

Jo, hanen vil rigtig gerne, så snart hønsene kommer ud for at spise er han på dem, men de tillader jo ingenting og skynder sig ind igen. Så det bliver ikke til meget.
Men han lader em være inde i huset. Så han er meget ulykkelig.. :D Han er en helt anden hane når de to høns endelig kommer ud et par gange i ugen..

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 23 April , 2012, 19:56 »
@Mona...du kunne jo også prøve at give dem nogle daggamle kyller. De har allerede skrukket i en måned, skriver du, det er lang tid og tærer også på hønens kræfter.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14