Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sende rugeæg med posten  (Læst 4369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alex1981

• Passiv bruger
Sende rugeæg med posten
« Dato: 23 April , 2012, 12:49 »
jeg vil gerne høre hvordan man bedst kan pakke æggene når de skal sendes med posten.
er der nogle gode råd og tips til pakke dem godt og billigt ?

Offline Tommy1

• Passiv bruger
Sv: Sende rugeæg med posten
« Svar #1 Dato: 23 April , 2012, 15:00 »
vi pakker hvert enkelt æg ind i en serviet, derefter kommes de i æggebakke, som vi fylder med træspåner i, så bakkerne op i en størrer kasse, hvor vi fylder tomrummet ud med flere spåner, så pakken bliver helt fyldt, og hård at mærke på og bakkerne ikke kan flytte sig.
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #2 Dato: 23 April , 2012, 18:40 »
Jeg pakker æggene ind i serviet/toiletpapir, sætter den i æggebakker i hver andet rum, så de ikke støder sammen og pakker dem i en kasse godt proppet med halm, så skriver jeg forsigtig på pakken ( det koster gratis  /o) og så håber jeg bare på at post danmark respekterer det ! Alle de andeæg, som jeg sendte for nyligt, kom hele frem  /o 
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 23 April , 2012, 20:23 »
Jeg pakker æggende i toiletpapir/køkkenrulle og i en æggebakke stadig med spidsen ned ad.
Derefter æggebakken i kasse med halm/hø, hvis flere bakker så med halm imellem også. Har 5-10 cm fra bakken til kassen så æggende ikke revner ved eventuelle stød.
Plejer at gå fint nok med post dk her :)
« Senest Redigeret: 23 April , 2012, 21:20 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline claus74

• Bruger
« Svar #5 Dato: 23 April , 2012, 20:46 »
Jeg har fået tilsendt rugeæg fra høns 2 gange og fra ænder en enkelt gang med Post Danmark. Den første var ca 2/3 af æggene revnet pga frosten(den tager jeg selv skylden for). De 2 sidste gange var en del af æggene smadret. Post Danmark respekterer IKKE et "forsigtig" påskrift.
Spekulationerne omkring forsendelse af æg, blev jeg "ramt" af endnu en gang, men denne gang var det gåseæg jeg skulle have tilsendt. Jeg valgte dog denne gang at få dem sendt med GLS. Det skal dog lige siges, at pakken var pakket meget forsvarligt. Spåner i bunden af en kasse, æggene pakket enkeltvis ind i 3 lag avis og stillet lodret i kassen, derefter overhældt med spåner til kassen var fyldt op. Alting var perfekt ved modtagelse. Prisen for afsendelse er stort set den samme som ved Post DK. Om håndteringen af pakker hos GLS er anderledes end hos Post DK skal jeg ikke kunne svare på, men det skal helt sikkert prøves en anden gang