Nu hvor du spørger, så vil jeg give mit ærlige svar. Faktisk tror jeg der er flere forklaringer på det manglende salg, som du også selv er inde på.
Som det er angivet, så er der sikkert mange, som læser din annonce med råd om overdækning, som om, at de er svære at holde, og at de er skrøblige. Det er jo ellers en fin information, men helt sikkert også noget, som kan holde nogle evt. købere væk.
Dernæst tror jeg også at prisen er en faktor. Jeg ved godt, at der til tider er snak om, at priserne på racefjerkræ er for lave, men hvis man kigger på fx. guloggratis eller DBA, så er der mange andre kyllinger at få til lavere priser. Især når racen nu ikke er en af de helt "hotte" lige for tiden. Jeg er helt enig med dig i, at de hollandske dværge er en skøn race, som vil passe fint ind i villahaver, hvor folk ikke har for meget plads og ønsker en pæn lille høne at kigge på, og som tilmed lægger ret godt med æg og stadigvæk selv kan klare reproduktionen. En race, som mange ville få fornøjelse af. Men jeg ville personligt ikke have betalt så meget for sådanne dværgkyllinger - muligvis hvis jeg selv avlede racen, og havde en forventning om, at det var fra absolut topdyr inden for racen, og at de derfor ville kunne bidrage med noget avlsmæssigt til mine egne dyr. Jeg ved godt, at forældredyrne er udstillingsdyr, men af hvilken kvalitet - så vidt jeg hukser, har der ikke været noget om det. Er det 94+ points dyr?
Endeligt tror jeg også at det kan have haft en indvirkning, at så vidt jeg husker, så har du for nyligt haft et indlæg om utøj hos nogle små kyllinger. Om det er de samme kyllinger ved jeg ikke, og jeg er da også helt sikker på, at utøjet er væk. Men jeg kan da huske, at det lige røg frem fra hukommelsen, da jeg så din salgsannonce. Derfor tænkte jeg også, at de nok kunne blive svære at sælge. Så åbenhed omkring sine problemer er nok ikke altid kun til det gode - desværre.
Dette var mine ærlige tanker omkring dine problemer vedr. manglende salg. Om det er nogle af grundene kan man jo kun gisne om, men jeg håber da for dig, at du snart får held med dit salg