Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Aggressiv hane - hvor meget er normalt?  (Læst 5511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisette

• Bruger
Aggressiv hane - hvor meget er normalt?
« Dato: 22 April , 2012, 09:27 »
Hej forum  :)
Jeg er for (meget) kort tid siden blevet hønseejer for første gang, og er nu den lykkelige ejer af en faverolles hane og tre høns.
MEN: Hanen er i løbet af de to uger jeg har haft ham blevet mere og mere aggressiv over for mig, specielt inde i hønsehuset. Det er nu så galt at han render ud efter mig når jeg roligt åbner døren om morgenen og går væk fra den (og ham). Ude i hønsegården er han mere fredelig. Han opfører sig pænt over for kæresten (sådan da)!

Kan I hjælpe en nybegynder med hvad der er "normal og rimelig opførsel" fra en hane inde i hønsehuset?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Aggressiv hane - hvor meget er normalt?
« Svar #1 Dato: 22 April , 2012, 09:52 »
Velkommen på forum, Lisette :D
Livet er for kort til aggressive haner. Han vil give en god Coq au vin, og så kan du få en anden god og omsorgsfuld hane, så du kan færdes trygt hos dine høns.
Aggressive haner er ikke sådan at opdrage, desværre /d
Og desværre nedarves det aggressive.
Sorry.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisette

• Bruger
« Svar #2 Dato: 22 April , 2012, 10:03 »
Tak for det  :)

Og øv  :(. Jeg tænkte at det måske bare var fordi det var inde i hønsehuset at han blev presset eller lignende. Hvad er mon så normalt for en ikke aggressiv hane - er det at de aldrig render efter en, eller hvordan?
(Jeg er jo frygtelig bange for at komme til at lave gryderet af ham, hvis nu det er mig der er galt på den !)

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 April , 2012, 10:09 »
Jeg foretrækker haner, jeg kan vende ryggen til, uden at tænke på om der er fare for at han flyver på mig.  :o
Jeg beholder ikke haner, der har den mindste tendens til dårlig opførsel.  ;)
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 22 April , 2012, 10:11 »
Du er bestemt ikke pylret, Lisette, der findes hundredvis af haner, som du trygt kan vende ryggen til, og hvor du ikke behøver være bange for at færdes hos dine høns.
Alle mine haner er gode venlige haner, de andre smagte godt. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisette

• Bruger
« Svar #5 Dato: 22 April , 2012, 10:28 »
Ok, tusind tak for svar. Så vil jeg med ro i sindet gå på hanejagt efter en venligere model (selvom det er såå ærgeligt  :'().

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 22 April , 2012, 11:00 »
Nu skriver du "kæresten" i ental. Har du kun en hane til hønen? I så fald bør du nok tænke over at anskaffe nogle flere høner. Og en ny hane i samme ombæring. Der er jo altid et enormt overskud af haner, så det er ikke noget problem at få en sød og rar hane til en billig penge. Også selv om det er et smukt racerent eksemplar.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lisette

• Bruger
« Svar #7 Dato: 22 April , 2012, 11:06 »
Nu var det min egen kæreste jeg henviste til (ikke hønsene) ;D
Jeg har tre høns til hanen, og regner med at der kommer et par mere til efteråret.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 22 April , 2012, 11:08 »
Hæ hæ. Undskyld, men det kunne man ikke se af beskrivelsen. Så er alt jo fint. Håber du finder en dejlig ny hane.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #9 Dato: 22 April , 2012, 14:38 »
Hæ hæ. Undskyld, men det kunne man ikke se af beskrivelsen. Så er alt jo fint. Håber du finder en dejlig ny hane.
LOL, jeg tror du glemte at læse det øverste af første indlæg, Henriette....
Citér
Hej forum 
Jeg er for (meget) kort tid siden blevet hønseejer for første gang, og er nu den lykkelige ejer af en faverolles hane og tre høns.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk