Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræven blev mæt i nat  (Læst 5343 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lykkers

• Passiv bruger
Ræven blev mæt i nat
« Dato: 21 April , 2012, 16:15 »
Øv øv, dumme ræv.

Askepot, Brunhilde, Cirkeline og Dino som vores fire første høns hed, blev taget af ræven i nat. Den har simpelthen gravet sig under hegnet og snuppet alle fire, uden vi har hørt en lyd.

Stakkels hønsepiger, nu var de ellers blevet fredet og skulle kun bruges til æglægning og familiehygge, fordi de var børnenes første høns, og de nænnede ikke, at vi skulle spise dem.

Snøft, nu må vi få sikret hønsegården med fliser i kanten og få fat i nogle nye hønsepiger i løbet af sommeren.

Så pas på de sultne ræve derude  :'(

Offline pnille11

• Passiv bruger
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
Sv: Ræven blev mæt i nat
« Svar #1 Dato: 21 April , 2012, 16:29 »
Øv øv hvor synd for dig :'(
Har I deres smuthul åbent om natten eller var den også brudt ind i huset?
Jeg tør simpelthen ikke andet end lukke smuthullet hver nat. Også selvom det betyder at jeg skal tidligt op og lukke dem ud om morgenen.
Håber børnene ikke blev alt for kede af det.
Vh Pernille

Offline Lykkers

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 April , 2012, 17:00 »
Nej der var fri adgang til hønsehuset. Jeg må indrømme, vi nok troede, at det var sikret nok med byggepladshegn rundt om og fint hønsenet forneden. Jeg regnede ikke med, at den ville grave sig ind, uden vi hørte postyr (hønsegården er næsten lige udenfor soveværelset).

Jo kede af det, blev de godt nok, vi må se om der kan blive plads til et par nussehøner oveni dem der skal slagtes, næste gang vi anskaffer nogle. Men det er underligt, at hønsepigerne ikke kommer os rendende i møde, når vi åbner døren.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 April , 2012, 17:14 »
Det er aldrig rart at komme ud til.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 21 April , 2012, 17:27 »
Åh nej Bitten *t. Det var vel nok trist. Den Mikkel er godt nok snu, desværre /d.

Kig evt. i dba.dk eller guloggratis efter fliser. Jeg har fået mine gratis, og de ligger både udvendigt og indvendigt i hønsegården. Til næste hønsegård køber jeg sandsynligvis rio-net, som jeg halverer og lægger ud langs hegnet, med kampesten ovenpå til at holde på det.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hestelone

• Bruger
« Svar #5 Dato: 21 April , 2012, 19:16 »
ØV så synd!!
Vi har tråd med strøm i hele vejen rundt om alle hønsegårde og ræven er ikke kommet gennem det endnu.

Det er muligt at købe et lille el-hegn som kan kører på batteri og det er ikke umuligt at betale

Vi lukker dog også altid om natten.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 21 April , 2012, 19:33 »
Jeg lukker også for alt og alle om natten, men jeg lukker ud, når jeg har lyst, dvs. kl kan være 8-9-10-11 alt efter hvad jeg selv laver, derimod lukker jeg ikke alt for tidligt ud, for så er der jo også fare for rævebesøg.
Der er som regel foder til at pille i i huset, og så kan de jo passende lægge dagens æg, hvilket de ikke gider før langt op af dagen, jeg tror jeg har opdraget mine høns til at være Bhøns  <:

Nu er der jo også nogle der er nødt til at gå tidligt om morgenen, men så må man anskaffe sig en automatisk døråbner. og til allersidst, så er strøm rundt om hønsegården en fantastisk løsning, der holder ræven væk i årevis, jeg tror det rygtes i rævekredse, i hvert fald kommer årets unger ikke forbi, for det har de lært af deres mor at det er et kedeligt sted at jage.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
« Svar #7 Dato: 22 April , 2012, 10:03 »
Super ærgerligt.
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 22 April , 2012, 11:03 »
Superærgeligt, men af skade bliver man klog.

Sidste år mistede vi 125 høner pr nat tre dage i træk, på arbejdet, før vi fik skudt måren.

Mvh
Jens Madsen

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 22 April , 2012, 13:28 »
Stakkels jer  :'(
Den tur prøvede jeg også, dog fandt Mikkel et stykke beskadiget net over lågen.....Mikkel er dybt hadet her i huset. Men takket være en sød hønsemor herinde, har jeg fået 1,3 Stor Gule Orphington. Nu skal jeg bare have nogle flere koner til ham hurtigst muligt, for han er en ung viril herre.....LOL.
Held og lykke med nye høns henover sommeren. Gad vide om en elektrificeret død høne kan skræmme mikkel væk.... <J <J
MVH Annette

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #10 Dato: 22 April , 2012, 14:41 »
Øv, sikke noget, føler med jer! Rævene er virkelig sulte for tiden, med hvalpe er der jo også mange munde at mætte /d

Gad vide om en elektrificeret død høne kan skræmme mikkel væk.... <J <J

Det er der vist flere der har prøvet med stor succes. Man skal så bare være sikker på, at ræven er den eneste der fristes af den døde høne 8)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk