Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp - de bliver ikke skruk i år!  (Læst 3607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mettemarie1

• Bruger
Hjælp - de bliver ikke skruk i år!
« Dato: 21 April , 2012, 11:27 »
Vores 8 dværgwyandotter bliver slet ikke skruk i år. Det er et problem, for vi har bestilt daggamle kyllinger, der kommer om et par uger.
Vil rigtig gerne have alle jeres gode råd om, hvordan vi kan minde dem om, at de elsker at ruge. Har lagt 4 narreæg til dem for et par uger siden, men hvad mere kan man gøre?
I værste fald må kyllingerne jo klare sig med varmelampe, men det er jo ikke det samme....

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Hjælp - de bliver ikke skruk i år!
« Svar #1 Dato: 21 April , 2012, 13:28 »
Hvis ellers at de er i fuld æglægning så kan de nok nå det endnu inden du får kyllinger, når du også har lagt snydeæg de kan gå og lure lidt på.

Det er lykkedes mig for et par dage siden at få én høne som kun havde været skruk ét døgn at tage kyllinger til sig igår og idag (nogle vi er ved at udruge i maskine) - om det så er fordi hun er en ældre og mere erfaren dame der godt vidste hvad det drejede sig om ved jeg ikke, men på trods af hun kun lige var startet skrukperioden så har hun alligevel accepteret de små.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 April , 2012, 15:17 »
Tja jeg har en høne som er skruk, men mangler æg som er befrugtet... så måske vi skal bytte  *s
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 21 April , 2012, 22:05 »
Jeg har også oplevet, at mine dv. wyandotter har været sene i år mht. at skrukke, men jeg har dog tre af mine egne, der er skrukke nu.
Mon ikke du når at få en skruk, inden kyllingerne kommer *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 April , 2012, 22:25 »
Jeg har hele 4 skrukke dværgwyandotter  ::) Der kan jo nå at ske rigtig meget på 14 lune dage og mon dog ikke bare en enkelt én af dine skrukker da?

Jeg  *k *k *k
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
« Svar #5 Dato: 22 April , 2012, 10:01 »
Som jeg læser det rundt omkring så har skruk feen ikke været så stabil i år.. Kan det skyldes det lige skal vi kaldet det for ustadig vejr, med kulden, lidt varm, frost, kulde igen osv. Så hønse skruk mekanismen bare ikke rigtig kommer i gang?... Tekniske termer kan sikkert slåes op på wiki ;)
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline mettemarie1

• Bruger
« Svar #6 Dato: 24 April , 2012, 21:25 »
Tak for alle jeres gode ønsker - de har virket!! /o

Nu ligger to høns fast på reden, den ene er netop bugseret ned i rugereden i den anden ende af hønsegården.
Det var så mørkt, at den næsten ikke opdagede det.
Bortset fra jeres gode ønsker tror vi, at det var da vi lagde ekstra æg i rederne, at skrukfeen slog til. 8 æg gjorde udslaget  ;D.

Så nu glæder vi os til at modtage de nyudklækkede kyllinger fra vores leverandør - vores egne haner ligger nemlig i fryseren.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 24 April , 2012, 22:09 »
Som jeg læser det rundt omkring så har skruk feen ikke været så stabil i år.. Kan det skyldes det lige skal vi kaldet det for ustadig vejr, med kulden, lidt varm, frost, kulde igen osv. Så hønse skruk mekanismen bare ikke rigtig kommer i gang?... Tekniske termer kan sikkert slåes op på wiki ;)

hmm Det ved jeg nu ikke rigtigt, jeg har ikke mindre end fem skrukker på række   :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn