Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sorte faverollekyllinger  (Læst 2994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline birkmose

• Passiv bruger
Sorte faverollekyllinger
« Dato: 20 April , 2012, 12:50 »
Hej
En af mine dværge har ruget nogle faverolleæg jeg har fået fra en anden opdrætter ud men kyllingerne er sorte med lidt gult på vingerne.
jeg trode faverolles altid var gule som kylling, er jeg blevet snydt eller hvad sker der?
9 Dværgkochin
10 faverolles
2 kaniner
2 hunde
3 får
ca 4 katte

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Sorte faverollekyllinger
« Svar #1 Dato: 20 April , 2012, 13:01 »
Nu ved jeg ikke hvor gamle kyllingerne er, men vores Faverolles kyllinger har også lidt sort på vingerne.
Her hvor de er omkring 4 uger, skete der en markant ændring hvor de to af dem fik meget sort og de to andre blev mere brune på vingerne.

Efter hvad jeg har læst mig til, så er de sorte hanekyllinger, og dem med brune vinger høner.

Kan du se forskel i den gule farve? Dem af vores hanekyllinger var mere orange i nakken mens de to høner var fint lysegule i nakken.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 April , 2012, 13:13 »
Hej
En af mine dværge har ruget nogle faverolleæg jeg har fået fra en anden opdrætter ud men kyllingerne er sorte med lidt gult på vingerne.
jeg trode faverolles altid var gule som kylling, er jeg blevet snydt eller hvad sker der?

Jan, kan se du bor ved Ribe, og jeg ved der er en i Kolding området (ikke i den andel landsdel for dig) som sælger rugeæg af "fine" Faverolle. Dog er farverne ret mystiske. Det bliver i alfald ikke Laksefarve der kommer ud af æggene, hvis det skulle være fra ham.
Husker desværre ikke nærmere kontakt-info på vedkommende, for så ville jeg have sendt dig disse i en PM.

Offline birkmose

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 April , 2012, 14:15 »
kyllingerne er kun 2 dage gamle og der kom kun 2 ud af 10 æg. jeg har de laksefarvede farverolles og de er gule fra starten, så derfor forstår jeg ikke helt disse.
rugeægene kommer fra en opdrætter som også har andre farver farverolles men også helt andre racer.
derfor er jeg nysgerrig om det bare er et par mørke farverollehøns eller en helt anden race.
9 Dværgkochin
10 faverolles
2 kaniner
2 hunde
3 får
ca 4 katte

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 20 April , 2012, 14:24 »
Jeg tror bare det er 2 kokke :) Kan tage et billede når mine om et par dage får fjer på.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Høns i haven

• Gæst
« Svar #5 Dato: 20 April , 2012, 15:49 »
Hvad med at spørge opdræteren om hvad farve de skulle være. Og hvis det skulle være Laksefarvet er der sket en fejl.

Offline birkmose

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 April , 2012, 16:19 »
Jeg tror bare det er 2 kokke :) Kan tage et billede når mine om et par dage får fjer på.
Det behøves ikke, jeg har selv de laksefarvede gående og ved hvordan de ser ud, de to nye her ser helt anderledes ud.
9 Dværgkochin
10 faverolles
2 kaniner
2 hunde
3 får
ca 4 katte

Offline birkmose

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 April , 2012, 19:08 »
Jeg fandt selv svaret i et engelsk forum, det viser sig at det kun er de laksefarvede faverolles der er gule som små, de to jeg har fået bliver sorte når de bliver store. man er bare kun vant til de gule herhjemme.

http://poultrykeeperforum.com/viewtopic.php?f=27&t=5790&sid=736925ab9e55665ab83d3907a4081a7a

Tak for hjælpen alligevel  :)
9 Dværgkochin
10 faverolles
2 kaniner
2 hunde
3 får
ca 4 katte