Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Symaskine  (Læst 1001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Symaskine
« Dato: 20 April , 2012, 11:57 »
Vores ældste pige går og ønsker sig symaskine, nogen bud på hvad der er en enm maskine for en teenager der er i startfasen???  ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline MKold

• Passiv bruger
Sv: Symaskine
« Svar #1 Dato: 20 April , 2012, 12:36 »
Min første symaskine var en model eva fra Bilka... Den syede jeg på til den var slidt op og nu har jeg en dyr bernina jeg er super glad for. Men start da med en fra Bilka el. lign. den er ganske udemærket og jeg syede meget tøj på min før den gik død.
Mvh Marianne
0.2 New hampshire
0.2 Vorwerk
0.2 Guldrandede wyandot
0.0.4 Skånske blomsterhøns
0.0.4 New hampshire

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 April , 2012, 14:25 »
Aldi har med jævne mellemrum symaskiner på tilbud. Jeg fik sådan een som min første maskine for omkring 8 år siden (den virker endnu men jeg har fået en lidt mere avanceret i mellemtiden) og det har været en virkelig god "begyndermaskine"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 20 April , 2012, 14:49 »
Hvis det var min datter ville jeg købe en brugt maskine fra en forhandler, f.eks. en god Pfaff, du får meget mere for pengene på den måde, desuden har du en forhandler, du kan spørge til råds, den hjælp får man ikke i hverken Bilka eller Aldi. Min første symaskine var også en maskine fra et supermarked, en Major fra Brugsen, det var det argeste bras, det er et rent under, at jeg bibeholdt min interesse for at sy med den i huset.
Skulle hun udvide interessen, kan sådan en maskine også indgå i en byttehandel hos forhandleren.
Og ja, jeg er vild syfanatiker og for øvrigt uddannet håndarbejdslærer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pia

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 April , 2012, 15:10 »
Jeg har sådan en nettomaskine på *tænke* 6 år!

Den har jeg dælme syet meget på, kostumer til ungerne, alt nyt indtræk til en campingvogn og meget, meget mere.

Den kostede 500,- Har virket upåklageligt.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 April , 2012, 16:28 »
Jeg fik en husqvarna - ikke helt billig og ikke helt dyr - af min mor, da jeg fyldte 18. Den kom med en melding om, at fik man den ikke før man blev gift, så fik man jo aldrig en, fordi man endte med at bruge alle pengene på børn og bagage af anden art. En symaskine skulle man ha'! Og den holder såmen fint endnu. Jeg syede meget de første 10 år, men så kom ungerne og siden har den levet i et skab...

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #6 Dato: 20 April , 2012, 19:37 »
Hvis det var min datter ville jeg købe en brugt maskine fra en forhandler, f.eks. en god Pfaff, du får meget mere for pengene på den måde, desuden har du en forhandler, du kan spørge til råds, den hjælp får man ikke i hverken Bilka eller Aldi. Min første symaskine var også en maskine fra et supermarked, en Major fra Brugsen, det var det argeste bras, det er et rent under, at jeg bibeholdt min interesse for at sy med den i huset.
Skulle hun udvide interessen, kan sådan en maskine også indgå i en byttehandel hos forhandleren.
Og ja, jeg er vild syfanatiker og for øvrigt uddannet håndarbejdslærer.

Så sender jeg hende til dig til en weekends oplæring :)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #7 Dato: 20 April , 2012, 19:55 »
Tjae..Jeg kunne finde på at gå i genbrug.Der har jeg nemlig fundet gammel husquarna til 50 kr !
De gamle maskiner er simple,solide og syer i næsten alt slags stof.Selv arbejdsbukser der skal lægges op.Sådan en gammel maskine er god at ha stående.Hvis interessen varer ved kan man altid købe én senere der kan det hele.
Vil lige tilføje at den maskine der har drillet mig mest, det var var også den dyreste.
Jo flere finesser-des mere kan jo gå i stykker .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 20 April , 2012, 20:38 »
Du kan bare komme med hende, Yngvild, det vil være en glæde for mig :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk