Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk Høne?  (Læst 1242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bitte

• Passiv bruger
Skruk Høne?
« Dato: 17 April , 2012, 19:39 »
Jeg tror min ene høne er gået hen og blevet skruk! Det var ikke lige planen! Jeg synes nok hun var begyndt at sige skruk-lyde, og i dag er hun begyndt at lægge sig i redekassen. Tidligere på dagen tog jeg æg som sædvanligt. Det mærkelige er, at jeg ikke har nogen hane! Kan hun så overhovedet blive skruk?
Det skal siges at jeg fik hønen for en lille måned siden. Og hvor hun var før, der gik hun med en hane.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Skruk Høne?
« Svar #1 Dato: 17 April , 2012, 19:47 »
Jamen så tillykke med den lille skruk ;)

...ønsket om at ville have "børn" kan hun sagtens have uden en hane. Problemet er så bare, at hun ikke får noget ud af det - med mindre du forbarmer dig over hende, og giver hende nogle befrugtede æg at ruge på ...eller nogle daggamle kyller, når hun har ligget lidt :)
« Senest Redigeret: 17 April , 2012, 19:50 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bitte

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 April , 2012, 21:07 »
Jamen det kan da godt være, at jeg skal prøve at forbarme mig over hende, og finde nogle rugeæg til hende :) kunne da være hyggeligt med små silke kyllinger..

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 17 April , 2012, 21:11 »
Jamen det kan da godt være, at jeg skal prøve at forbarme mig over hende, og finde nogle rugeæg til hende :) kunne da være hyggeligt med små silke kyllinger..

Ja ikke...det kunne det nemlig ;D ...og du kan vel næsten købe rugeæg af lige hvilken race, du kunne tænke dig.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14