Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vandtest??  (Læst 4467 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mismo1

• Bruger
Vandtest??
« Dato: 17 April , 2012, 16:19 »
Hej i hjælpsomme mennesker....
Jeg har pt. 3 skrukhøner, og har købt befrugtet æg til madammerne...
Nu er der kun få dage til de skulle klækkes... og jeg har lige prøvet vandtesten... alle æg går til bunds med spidsen nedad... jeg har læst og læst, men fundet forskellige svar på om mine æg er med kyllinger i....
Hjælp mig!!

TS

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
Sv: Vandtest??
« Svar #1 Dato: 17 April , 2012, 17:35 »
Stol aldrig på vandprøven!!
Den holder sjælden stik
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 April , 2012, 18:19 »
Hvis æg vipper viser det, at der er en levende kylling i, hvis æg synker eller ikke vipper, kan der stadig sagtens være levende kyllinger i.
Vandtesten kan i værste fald betyde druknede kyllinger, den bør aldrig laves senere end dag 18.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline crj100

• Passiv bruger
Vandtest??
« Svar #3 Dato: 17 April , 2012, 19:09 »
Undskyld mig, men alt det her med at lyse æg, vandtest m.v. er det ikke "dumt"?

Hvorfor ikke bare lade naturen gå sin gang, og med spænding afvente dag 21 +/-?

Det ændrer jo ikke en disse om man lyser/drukner ægget (kyllingen) alligevel...... Tror aldrig et ubefrugtet æg er blevet "omvendt" på dag7/14/18 ved at gøre mærkelige ting med det :-)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 17 April , 2012, 19:16 »
Det kan være en fordel at lyse æggene, så man får sorterede dårlige fra, de kan i værste fald rådne og gå i stykker under hønen/i maskinen og derved snavse de andre æg til. Vandprøven er unødvendig; dog kan det være en god idé at lægge maran-æg i vand i nogle minutter på 18. dagen for at blødgøre den seje hinde i ægget.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline crj100

• Passiv bruger
Vandtest??
« Svar #5 Dato: 17 April , 2012, 21:15 »
Jeg tænkte nu også mest når æggene ligger under skruk. Tror ikke hønsene har remedier til at klare den slags undersøgelser ;-) Og som regel går det vist fint alligevel, ikke? ;-)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 17 April , 2012, 21:35 »
Jeg tænkte nu også mest når æggene ligger under skruk. Tror ikke hønsene har remedier til at klare den slags undersøgelser ;-) Og som regel går det vist fint alligevel, ikke? ;-)
Jo da, men af og til finder man et knust æg, og resten af æggene samt hønens fjer smurt ind i det. Så har man mulighed for at lyse æggene, er det en god ting.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk