Starter foderet vi bruger er fra Versele-Laga, og de guffer lystigt i sig, men det virker til det er noget bestemt de piller fra, og så lader det fine/smulder blive tilbage.
Nu var jeg lidt ond igår, og lod være med at fylde op, før de havde spist det meste, og der røg altså noget af det fine langt om længe.
Men så snart jeg fyldte nyt op, så røg de ombord i det og lød som om de virkelig havde sultet

Jeg kan godt se jeg for længst kunne have begyndt med korn i deres foder også, så det begynder jeg at tilsætte nu.
Hvad er bedst... byg, hvede, havre eller, og er det hele kerner eller valset/knækket??
Prøvede med hel byg igår, og det faldt i knapt så god jord, men de skal vel lige vænne sig til det?
Mht. vitaminer, tilsættes de så først når man selv blander?? Og bruges ej hvis man bruger tilskudsfoder?
De går i drivhuset og har rig mulighed for at skrabe i jord, plus de får næsten dagligt en ny græstørv ind de kan gå på opdagelse i, plus snittet grønt, havregryn, rasp og olie, nogle gange om dagen.
Samt regnorme, hvilket er et mega hit

Jeg er meget i tvivl om vi skal fortsætte permanent med starterfoderet tilsat korn, eller vi selv skal igang med at blande?
Prisen er som sådan ligegyldig, de skal bare have hvad de har brug for

Plus det må gerne være forholdsvist nemt, da min mor nogle gange passer gesjæften herhjemme ved ferier osv.
Beklager alle mine spørgsmål, men det er jo en ren jungle det her foder noget