Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal kyllinger stå i opvarmet rum?  (Læst 5453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Skal kyllinger stå i opvarmet rum?
« Dato: 17 April , 2012, 14:01 »
Jeg er ved at gøre klar til vores små kyllinger og ville høre om de, i de første par uger skal stå i et opvarmet rum?

Jeg havde tænkt at de skulle stå ovre i stalden med varmelampe, men bliver det for koldt?

De skal gå i et stort akvarie til at starte med.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Skal kyllinger stå i opvarmet rum?
« Svar #1 Dato: 17 April , 2012, 19:44 »
Så længe der ikke er træk og du kan måle temperaturen under varmelampen til ca 32 grader, så ville jeg godt turde sætte kyllingerne i stalden. Jeg ville ønske jeg havde den mulighed. Pga. umuliger skrukker har jeg 17 kyllinger gående i min brusekabine :o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Høns i haven

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17 April , 2012, 19:49 »
Har altid undret mig over om i har gratis strøm ?. Siden i ikke bygger en kyllingemoder med termostat.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 17 April , 2012, 19:54 »
Har altid undret mig over om i har gratis strøm ?. Siden i ikke bygger en kyllingemoder med termostat.
Næ, nej. Ingen gratisheder her, men en masse tommelfingre ::). Og en masse skrukhøns med indbygget termostat, men med defekt relæ <J.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 17 April , 2012, 20:00 »
Så kun etagevask hos jer, Tanja ;D
Du må have dig en "plan B" hos Erling Rønnest /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #5 Dato: 17 April , 2012, 20:14 »
en masse skrukhøns med indbygget termostat, men med defekt relæ <J.
Tanja så må du da ha dem byttet når de er i stykker  ;D
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 April , 2012, 20:48 »
Det er et stort højt akvarie de skal gå i, så de burde ikke kunne få træk. Jeg er også glad for at vi har stalden, men ellers havde jeg bare taget dem ind i bryggerset. Selvom det så betød flytning af kattebakken og døren lukket. For mine misser vil bestemt ikke holde sig fra en "kylling petit four"

17 kyllinger i brusekabinen..... nå ja man kan jo bade på andre måder, Tanja ;-) Hvad med i dammen? Vi har heldigvis det mest vel udstyret værksted/stald med elinstallationer der kan trække et helt savværk. Men det er da øv at relæet ikke er 100%. Tror også at en hjemmebygget kyllingemoder lige må være et projekt for gemalen her. Han var ikke vild med høns til at starte med, men han er nu glad for at han lod sig overtale sidste sommer :D

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #7 Dato: 18 April , 2012, 09:14 »

Jeg bruger en elstein pære på 60 W i en varmelampe med spareknap, så den bruger faktisk kun 30 W og det fungerer fint, selv ude i hønsehuset  /o
Og grunden til, at jeg ikke bygger en kyllingemoder med termostat, er at jeg ikke KAN  ;D

Louise, du kan sagtens have dem i stalden med varmelampe ! Et akvarie er jo perfekt og du kan jo lægger låg på om natten, hvis det er for koldt, så fryser de små bestemt ikke  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 April , 2012, 16:40 »
Jeg bruger en elstein pære på 60 W i en varmelampe med spareknap, så den bruger faktisk kun 30 W og det fungerer fint, selv ude i hønsehuset  /o

Louise, du kan sagtens have dem i stalden med varmelampe ! Et akvarie er jo perfekt og du kan jo lægger låg på om natten, hvis det er for koldt, så fryser de små bestemt ikke  /o

Jeg skal helt klart have fat i en elstein så der kan blive forskel på dag og nat. Havde helt glemt at vores lille lokale have/frø butik også har produkter til fjerkræ, så vil køre forbi og se om de skulle have en elstein pære liggende.

Jeg har glas i 2 stykker til toppen, så jeg kan ligge på den ene del hvor lampen ikke hænger. Hvordan jeg får det gjort hvor lampen hænger ved jeg ikke lige.?

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #9 Dato: 18 April , 2012, 17:04 »
Hvad giver man for en termostat? Overvejer at bygge en(får kyllinger i weekenden). Fremover regner jeg med at høner skal klare udrugning, så vil ikke lave en til en formue hvis det kun er til denne ene gang
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Høns i haven

• Gæst
« Svar #10 Dato: 18 April , 2012, 17:09 »
Hvad giver man for en termostat? Overvejer at bygge en(får kyllinger i weekenden). Fremover regner jeg med at høner skal klare udrugning, så vil ikke lave en til en formue hvis det kun er til denne ene gang
Ahh Så bliver det nok for dyrt hvis det kun er til et hold kyllinger. Den koster omkring 350kr i Tyskland.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #11 Dato: 18 April , 2012, 18:04 »
Jeg har glas i 2 stykker til toppen, så jeg kan ligge på den ene del hvor lampen ikke hænger. Hvordan jeg får det gjort hvor lampen hænger ved jeg ikke lige.?
Jeg har kun trådnet over mit kyllingebur og mine fryser ikke om natten !
Jeg tror slet ikke, at du får brug for at dække det hele over  /o
Jeg har ikke fortrudt, at jeg købte en elsteinpære, for den er meget billigere i drift og kyllingerne falder helt til ro om aftenen, da den jo ikke afgiver lys  /o
Faktisk så varmer den så meget, at jeg har været nødt til at hæve lampen, for at der ikke bliver for varmt under den  ;)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡