Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger på pind - hvornår  (Læst 1182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Kyllinger på pind - hvornår
« Dato: 17 April , 2012, 09:10 »
Mine Araucana kyllinger er nu 6 uger gamle. De går stadig i en boks i stalden. Nu uden varmelampe. De er blevet store og flotte.  *p Men nu er spørgsmålet , hvornår skal de have en siddepind ?
 Jeg skal jo gerne have afsat hanerne og have hønekyllingerne indsluset i hønsehuset. 8) Men de skal jo lige være store nok til at kunne klare sig hos de voksne høns.  :D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Kyllinger på pind - hvornår
« Svar #1 Dato: 17 April , 2012, 09:15 »
de kyllinger vi fik sidste år var ca en uge gamle da de fik en "træningspind". Det er sådan en ting der mest ligner en lille springbuk til en kanin. Den hoppede de så rundt på i varmekassen, og da de så kom ind i det store hus tog det dem et par dage og finde sig til rette på pindene. Jeg måtte hjælpe dem lidt i starten, men det var kun til de blev en del af flokken
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #2 Dato: 17 April , 2012, 09:40 »
Hej Berit

Kan du lokkes til at lægge et billede ind af kyllerne og kan du allerede nu fornemme køn? Lurer lidt på mine 2 mht både køn og alder, men kan ikke finde ud af det med billeder endnu!!

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 April , 2012, 09:41 »
...mine er forresten vilde med at komme op i højderne, på en arm eller skulder fx, så putter de sig og finder ro. Så nu har de har fået en gammel vinreol ud

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 17 April , 2012, 10:09 »
Vores kyllinger vil gerne op på pinden så snart de kan baske tilstrækkeligt med de små vinger - ca 7-8 dage gamle. Meeen kun for sjov - de vil hellere sove i klump og hygge i halmen. De voksne høner ynder at blive "puttet" til natten, pinde eller ej. Så dem lægger min mand troligt i seng, når han går aftenrunden. Nogle sidder på pindene, nogle oven på redekasserne, enkelte ligger i halmen på gulvet - og så er der de fire, der sidder på pindene i hønsegården og skal bæres ind i huset og sættes hhv på pind, i redekasse, på redekasse og i et hjørne på gulvet. Og han skal altså huske, hvem der skal puttes hvor - ellers brokker de sig *f.
Han er altså sød, manden - tror, jeg beholder ham *h.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 April , 2012, 11:17 »
ha ha . *g Jeg kan lige se det for mig ... hvordan din mand går rundt og "ordner" høns for natten  *f . Behold du ham. Han lyder som en sjælden race  ;).
Jeg tager lige nogle billeder og ligger ind. Jeg er ikke 100 % sikker på kyllingernes køn, men de 3 har mere kam og kraftigere løb end de andre. Så dem gætter jeg på er haner  :P
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
Medlem af Maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 April , 2012, 11:49 »
Du er en sveske <E
Jeg tror sq det er 2 grydestege ::)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 April , 2012, 18:09 »
Her er et billede   ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 April , 2012, 18:12 »
og endnu et billede af banditterne  :D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline crj100

• Passiv bruger
Kyllinger på pind - hvornår
« Svar #9 Dato: 17 April , 2012, 19:11 »
Hold da op de har en flot farve! Tillykke med dem.
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 17 April , 2012, 21:29 »
HVOR ER DE SMUKKE  *p  WOW WOW

og tusind tak for de fine markeringer, det er så sødt af dig❤

Kan jo så konstatere, at mine må være noget yngre!! Udover befjerede vinger har de begyndende totfjer på ryggen og den ene ditto rumpefjer... Men søde er de! Håber stadig at den sorte er en høne, men men men...de er sådan lidt nogle små pralhanse, der gir den gas med at puste sig op og drøne mod hinanden? Mon en hønekylling leger sådan?! Og med fare for at afsløre at jeg endnu er komplet hønseidiot, så er dine engelske Araucanaer ikke?

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 17 April , 2012, 21:58 »
Tak  ;D. Jo, de er engelsk Araucana. Mine drøner ikke sådan mod hinanden. Hverken hane eller høne kyllinger. De putter eller går rundt og skraber. Når vejret er fint tager jeg dem udenfor i en lille indhegning med lidt læ.  8)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk