Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drivhus  (Læst 3274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: Drivhus
« Svar #15 Dato: 15 April , 2012, 20:58 »
jes- vores forsikring dækker kun skelet (alu profiler, og ja kun hvis den er på sokkel lige meget om den er købt eller hjemmelavet)og ikke glas derfor... gav de for lidt- syntes vi i forholdet til at købe nyt.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 15 April , 2012, 21:21 »
Vi har netop sådan et 9,9 m2 fra Juliana, det er vi meget glade for. Vi har glas, da vi synes det er pænest, og kun de lodrette glas har fået silikone. Vi har skiftet et enkelt glas, men det var fordi Søren ville fjerne noget is forrige vinter, og så var han måske lige lovlig ihærdig ;)
Vi har kapillærkasser, de er gravet ned i jorden, dels ser det pænt ud, dels giver det bedre højde til planterne. Vi har fliser i en del af huset.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 15 April , 2012, 21:57 »
Vi har skiftet et enkelt glas, men det var fordi Søren ville fjerne noget is forrige vinter, og så var han måske lige lovlig ihærdig ;

<H Min "Søren" hedder Carsten, og hans sneskraberi kostede 2 glas forrige vinter  ;)

Mit drivhus er 9,9 kvm med glas og helt sikkert for småt til mine ambitioner  ::) Sørg endelig for at få det så stort som muligt - det råd kan jeg kun tilslutte mig  /o

Vi klemmer tomater, chili, agurker, krydderurter, et bord og et par café-stole ind i huset, og vi har indtaget mange, mange måltider i drivhuset .... rent faktisk har vi haft gæster til spisning derude  :) Det er også det perfekte sted at snuppe en middagslur på drømmesengen i regn- eller endnu bedre tordenvejr ... jeg ææææælsker mit drivhus  <. Så tillykke med det - du har virkelig noget at glæde dig til  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline alma

• Bruger
« Svar #18 Dato: 16 April , 2012, 08:21 »
Jeg vil også sige jo større jo bedre  ;D

Vi skal til at lave sokkel til vores nye brugte drivhus og har så 2 på ca 9 m2. De er begge med glas, men nogle af dem er dog skiftet ud med klare pexiglas plader og det virker fint.

Vi drømmer dog stadig om noget større enten selvbyg eller noget a'la dette http://www.guloggratis.dk/ude/haven/drivhus/annonce/14862842-drivhuse-kun-faa-stk-tilbage
Malene

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 16 April , 2012, 17:16 »
Dejligt at høre om jeres drivhuse. Så jeg kan få gode ideer.

Lene kan være jeg tager dig på ordet, (men det ved du jo) og kommer til kaffe en dag.

Altså jeg har tænkt mig at dyrke tomater, agurk chili og krydder urter. jeg glæder mig som et lille barn. Og mon ikke også der skal "dyrkes" lidt vagtler  :D

Kom gerne med flere input.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 16 April , 2012, 17:27 »
Snack-peber! Det bedste der kan dyrkes i et drivhus  :P
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline ncj

• Bruger
« Svar #21 Dato: 16 April , 2012, 17:39 »
Jeg havde masser af chili sidste år.ingen ville have dem ,undtagen mig selv,så det bliver også snackpeber i år.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 16 April , 2012, 21:38 »
har flere gange haft meloner- vokser som agurker og... er i klare over hvordan det dufter når de er modne- hmmm kan ikke vente længere har 60 tomatplanter i vinduerskarmen, jo antallet skrammer nogle men jeg måtte begrænse mig efter sidste storm ;) der plejer at være ca 100 og det rækker lige til 1 års forbrug /o

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 17 April , 2012, 14:36 »
Hold da op 60 tomater.....  :o
Så må jeg også have snack peber og melon  /o
Her i huset spiser alle chili, da det er mig som laver mad  ::)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 17 April , 2012, 15:27 »
Årh suk det lyder skønt med alle de drivhuse. Det er også min store drøm at få det op og stå jeg købte på dba sidste år. Det er 11 kvm.
Desværre røg der en del glas da jeg transporterede det. Har I mon nogle gode tip hvor man finder billige glas?
Er det svært at lave fundament ?

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #25 Dato: 17 April , 2012, 20:39 »

Er det svært at lave fundament ?
hvis det er et kendt mærke kan du sikkert købe en sokkel til det. Ellers er det ikke så svært og lave en beton sokkel selv. Bare man måler rigtigt op
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 17 April , 2012, 20:40 »
jeg gik til glarmester han gav tilbud men man kan også finde dem på internet enten nye eller brugte... hvis de bare er i standard størrelse så er de "billige"

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 18 April , 2012, 18:10 »
Køb ikke for småt... det går ofte som med hønseriet. Husk at der kommer et tidspunkt hvor du godt vil nyde kaffen derud ;)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 19 April , 2012, 07:33 »
Er 9,9 kvm2 for småt ?
med venlig hilsen
Kate

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #29 Dato: 19 April , 2012, 08:03 »
9.9 er det største du må have uden at underrette kommunen ifølge bygningsreglementet...

Grænsen er hævet til 35m2 (dog 20 m2 for rækkehuse) pr 1 juli 2011
« Senest Redigeret: 19 April , 2012, 11:56 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi