Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med balanceproblemer  (Læst 2031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Juul

• Passiv bruger
Kylling med balanceproblemer
« Dato: 11 April , 2012, 21:33 »
Håber jeg igen kan få et godt råd, eller flere.
Jeg har en orpington kylling fra 1. april. Den har svært ved at holde balancen. Spiser og drikker vist ok, helst når det blir serveret lige foran næbbet. Skal den bevæge sig er det på usikre skridt med vingerne i fuld sving, nærmest spastisk. Den vokser ikke så hurtigt som de andre. Jeg har lukket den i bur med varmelampe hvor den kun går sammen med en mere. I flokken blev den løbet ned. Den sitre og ligger helst bare på bunden af buret.
Jeg synes ikke den virker sløv men hæmmet.
Håbede jo at nogle dages ro ville hjælpe, men resultatet lader vente på sig. Nu er jeg i tvivl om det er bedst at gøre en ende på det, eller kan jeg forvente bedring. Den kan ikke klare sig i mellem de andre :-\
mvh Mette

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Kylling med balanceproblemer
« Svar #1 Dato: 11 April , 2012, 21:39 »
Hvor mange kyllinger havde du sammen og er der nogen af de andre der viser bare noget der ligner det du oplever med 'væltepeter'?
Mvh
Erik Andersen

Offline Mette Juul

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 April , 2012, 22:12 »
Alle de 27 andre farer rundt og trives fint, så der er ikke noget der får mig til at tænke på noget smitsomt. Men sig endelig til hvis der er nogle alarmklokker der ringer. Jeg har ikke prøvet at ha kyllinger før.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 11 April , 2012, 22:31 »
Hvis det kun er 1 ud af 28 der har problemer er der ikke nogen alarmklokke der ringer her.
Svært at sige hvad der er galt med den.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 12 April , 2012, 06:28 »
Hvis ikke den retter sig i løbet af en dag eller to, ville jeg gøre kort proces, hvis det var min kylling. især når du har alle de andre fine kyllinger. og den her i en alder af 11 dage stadig har startproblemer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk