Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: land Ænder og Mouskusænder  (Læst 2669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nielsen2000

• Passiv bruger
land Ænder og Mouskusænder
« Dato: 11 April , 2012, 21:26 »
hej jeg har en land and og andrik, men  har overvejet at få to mouskus ænder og en mouskus andrik. men kan de gå sammen med de andre, går andrikkerne ikke på hinanden, og vil de forstyrre min landand som er ved at ruge?

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: land Ænder og Mouskusænder
« Svar #1 Dato: 11 April , 2012, 22:42 »
Jeg har landænder og moskus ænder gående sammen uden problemer. Men andrikkerne er også vant til at gå sammen. Jeg tror ikke at det vil give problemer når det er en land andrik og en moskus andrik men vil ikke give dig nogen garanti.
Hvis der eks. var tale om at sætte 2 moskus andrikker sammen her i foråret så ville det sandsynligvis give problemer.

Jeg tror ikke at det vil have nogen betydning for din rugende landand. Men her har landænderne aldrig været særlig stabile mht. rugning.

Er det gamle danske landænder du har eller de hvide "industri typer"?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 12 April , 2012, 06:30 »
Velkommen på forum, Patrick :D
Jeg har ikke meget forstand på ænder, men du er heldigvis i gode hænder hos Danny. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline nielsen2000

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 April , 2012, 08:06 »
det er gamle danske landænder. men det lyder godt det er nemlig første gang jeg har ænder. men angående rugning, vil du da foreslå jeg tager dem i rugemaskinen, hun har lavet rede og det hele og der ligger tolv æg, men ingen garanti at hun lægger sig på dem?