Jeg har virkelig brug for hjælp til at gøre mine høns skrukke, hvis det altså kan lade sige gøre.
Jeg har 3 høner og en hane. Min hane er rigtig god over for hønsene, men jeg tror han har nogle problemer med at befrugte hønsenes æg. Han er en lavbenet Orpington lup, mens hønerne er henholdsvis af racen Brahma og Bantam. Det skal lige siges at de alle er dvæghøns. Jeg har set ham prøve, men det er desværre kun sjældent han kan komme op på hønsene.
Derfor fik jeg nogle æg af sådan en "rigtig" hønse entusiast, altså en der har flere høns end de 4 der går i vores baghave. Æggene skulle være befrugtet, men ingen af mine høner virker særlig interesserede i dem.
MEN når de skal lægge æg, ligger de sig oven på de befrugtede æg, og selv om de så har lagt deres daglige æg, bliver de liggende i flere timer og er ikke til at få væk. Så opfører de sig skruk-agtige og hakker og siger underlige lyde, hvis man kommer for tæt på. Når der så er gået nogle timer, hopper de af reden og vil ikke gå på den igen, før de skal lægge et nyt æg.
Jeg vil gerne have dem til at ruge kyllinger ud de æg, jeg har fået, for jeg ved ikke hvornår, jeg kan få nye befrugtede æg igen.
Er der noget jeg kan gøre for at få mine høner skrukke???
Venlig hilsen Karen-Marie