Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: flytte ??  (Læst 1120 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
flytte ??
« Dato: 10 April , 2012, 18:14 »

Hej med jer. Kan man flytte en skruk høne til et andet hønsehus for at hun kan ruge i fred der ?

Mine redekasser er fyldt med skruk høns nu så ville gerne have dem over og ruge i mit gamle dueslag.

mvh. Mikkel.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline Echo

• Passiv bruger
Sv: flytte ??
« Svar #1 Dato: 10 April , 2012, 19:18 »
Jeg tror nok det kommer til å gå bra dersom du kan flytte hele redet hennes ;D. Det har i hvert fall fungert fint for meg, jeg bare løfter kassa med egg og høne og plasserer der jeg vil ha den.

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
Sv: flytte ??
« Svar #2 Dato: 10 April , 2012, 19:36 »

ok uden at spærre den inde i reden ?
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline crj100

• Passiv bruger
flytte ??
« Svar #3 Dato: 10 April , 2012, 19:48 »
Har haft gang i projekt "flyt en skruk" to gange indenfor få dage. Først lagde Erna Iversen sig skruk, og hende byggede jeg en ny redekasse til, hvortil jeg fik fat i 9 rugeæg. Hun blev sat under hønsehuset, og jeg spærrede hende inde under hønsehuset med trådnet. Der gik ikke lang tid, så lå hun i redekassen. Tre dage senere lå endnu to høns skruk i hønsehusets to redekasser, og så var gode råd dyre..... Jeg købte to kattebakker med låg, smed to æg i hver, og placerede dem ved siden af Erna Iversen med lågen til kattebakken lukket. Dagen efter fjernede jegblågen, og nu ser der sådan ud:
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline crj100

• Passiv bruger
flytte ??
« Svar #4 Dato: 10 April , 2012, 19:50 »
Glemte lige min konklusion:
Jeg mener godt - med min ringe erfaring - at man kan flytte, hvis blot de/den "tvinges" til at blive i området med de nye redekasser et par dage eller tre!
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)