Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Import af æg fra udlandet ?  (Læst 24122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
Sv: Import af æg fra udlandet ?
« Svar #15 Dato: 05 Februar , 2008, 15:56 »
Præcis! Jeg er også en af dem som altid husker at stille p-skiven-ikke fordi er ekstremt lovlydig men simpelhen fordi det er for dumt at betale sådan en masse penge på ingenting-jeg ville ærge mig og tænke på alle de andre gode ting jeg kunne have brugt de penge til.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 07 Februar , 2008, 22:57 »
Ja hvis man skal det, er det bare med og sætte sig ind i det så man undgår problemer.

Offline Alex

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 10 April , 2008, 01:27 »
jeg kan anbefale dig at ta et smut på en af de udstillinger der er i tyskland og se om der ikke skulle være nogle dyr der det bliver lidt sent ved det godt men jeg var selv med sidste år og der er meget at se på og der er mange dyr der er tilsalg også pæne dyr jeg mener at den 28 oktober så er der en bus der tar ned til hannover hvor der er en udstilling med rigtig mange dyr sidste år var det ca 20000 dyr jeg var selv dernede og kikke og skal afsted igen i år jeg har 1,1 sultan som jeg fik med hjem fra tyskland sidste år men der kommer ikke æg eller noget fra dem endnu men kommer der nogle så kan vi godt finde uda noget når man køber dyr i tyskland så følger der en sundhedsatest med så det skulle være helt iorden at købe dyr der nede 
ikke til at leve uden alt mit fjerkræ, opdrætter af Antwerpner Chabos Sumatra og Paduaner ænder Minon cayuga ænder løbeænder mandarinand brudeand damand med top Gæs Canada gæs

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 10 April , 2008, 11:46 »
Ja jeg har hørt lidt nævnt om den Hannover tur før, hvis nogen har mere info vil jeg meget gerne høre om det. Ikke kun bussen men også om der er en side med info, og måske tilmelding til turen o.s.v

Jeg synes det kunne være vildt spænende og komme ned og kigge på sådan en stor udstilling  :)

Offline Tue Diemer

• Passiv bruger
    • Vores hjemmeside
« Svar #19 Dato: 15 December , 2008, 19:23 »
Ja - det er en lidt gammel tråd, men jeg havde bare lige et spørgsmål.   Hvis man er registreret som importør, og har sin egen dyrlæge med (hvis man nu er gift med en sådan), kan man så bare hente rugeæg i Tyskland ? 
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #20 Dato: 15 December , 2008, 20:47 »
Hej

ja det kan du, du skal bare give besked til fødevarerigonen 24 timer efter du er hjem kommet med æggene eller fortælle dem hvor og hvornår du forventer at indføre dem.

Du skal så have en stykke papir fra opdrætteren i Tyskland om at der ikke er nogle sygdomme i besætningen, dette kan de få meget let, så det plejer ikke at være noget problem.

Men spørg hos din fødevareregion der kan du få reglerne.

Tommy 

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #21 Dato: 15 December , 2008, 21:23 »
Og hvad sker der lige hvis man -hov-vupti komemr tila t putte et par rugeæg i lommen når man nu aligevel er nede og hente colaer?, altså hvis det bare lige sådan er en enkelt eller to?
 :o
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

MartinJ

• Gæst
« Svar #22 Dato: 15 December , 2008, 21:32 »
det sker der nok ikke noget ved, husk dog at æggene er i lommen når du sætter dig ned :)

men vær opmærksom på hvilken sundhedsstatus hønerne har.

btw: Calle er gået tør for Quality Street!! Der kommer ikke nye sendinger før efter Jul

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #23 Dato: 15 December , 2008, 21:36 »
Nej det kan min kæreste tale med om! Altså at have æg i lommen!
Han havde hentet æg lige inden vi skulle ud af døren - undervejs var der sket et eller andet, så min yderst distrætte bedre halvdel, glemte hvad han var i gang med. Bedst som vi kørte ud af motorvejen, brølede han pludselig. Han havde stukket ægene i lommen, da han blev distraheret og havde glemt dem. Nu var 2 af dem knust i hans lomme - yak!!! :-\
Så kan han lære det... :D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #24 Dato: 15 December , 2008, 21:46 »
Tja, du må gerne hente æg i Tyskland til privat brug, HVIS det er konsumæg altså til at fortære. Se mere her

Men ikke rugeæg...

Til gengæld så må du i Danmark ikke sælge konsumæg men gerne rugeæg....

Logik er ikke noget der bruges i lovgivning.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 15 December , 2008, 22:34 »
btw: Calle er gået tør for Quality Street!! Der kommer ikke nye sendinger før efter Jul

Det samme i en smuglerbiks i Rostock  8) Det kan da ikke være rigtigt  ;D
Hilsen Susanne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 15 December , 2008, 22:50 »
Der smuttede også engang ups nogle æg med hjem fra England, så dem aldrig efter at de var kommet hjem. 21 dage efter fandt jeg dog 5 små dunbolde.... :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #27 Dato: 15 December , 2008, 23:29 »
Hmmm hvis man nu køber dem af en dansker i Tyskland, legalisere det så bare en lille smule ;)
Nå men jeg kunne sagtens finde påat nuppe et par rugeæg med over (langt bedre end chokoladen) og skulle tolderen komme, så er jeg verdens mester i at tale til min fordel :) man har vel trænet sit kvindelistgen ;) (bare skide træls når det er kvindelige toldere og betjente)

Tja, du må gerne hente æg i Tyskland til privat brug, HVIS det er konsumæg altså til at fortære. Se mere her

Men ikke rugeæg...

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tue Diemer

• Passiv bruger
    • Vores hjemmeside
« Svar #28 Dato: 15 December , 2008, 23:35 »
Hvordan er reglerne egentlig for levende høns ?   Jeg kan forstå at der er mange der køber levende høns i Tyskland.

Er det også smugleri eller hvordan ?
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

MartinJ

• Gæst
« Svar #29 Dato: 16 December , 2008, 06:54 »
Citér

Men ikke rugeæg...

Hvis man tænker sig lidt om (og ikke kun er sur på fvst), og tænker på hvordan smitte kan flyttes over grænserne, og hvordan smitten bedst muligt kan spredes mest muligt, så er det nu ret logisk.
Myndighederne er ikke nødvendigvis borgernes fjender. Nogle gange tænker de faktisk på at beskytte borgerne.
Husk, at man godt må importere æg, hvis man følger reglerne. Lidt lissom alt andet.