Hejsa,
Tak for jeres gode råd.

Jeg må bestemme mig.

@Frank
Ja, jeg kan godt se hvor du vil hen

Uha det er altid så svært (ihvertfald for mig) når der er så mange fine valg. Ikke blot racer, men også farve kombinationer

Da jeg skal igang med udrugning af dv silker, så overvejer jeg som sagt, om jeg skal have fat i en større race til, at med tiden, at afløse min blandede landhandel af dv høns

Nogle af mine dv høns, måtte jeg og manden hente flere haver væk i weekenden, og det går bare ikke. Vi får sure naboer. Det er så vigtigt for mig, at mine høns har mulighed for, at komme frit i haven (på skift ved flere racer). Det føles forkert indeni, når jeg kommer optil dem, og de går frem og tilbage i hønsegården, utålmodige over, at jeg ikke lukker dem ud. De har jo fået smag for det frie liv. Derfor er det enormt vigtigt, at de bliver i vores to haver, og ikke flyver over hækken.
Den ene dag, sad jeg hos dem lige før spisetid, vejret var lidt kedeligt. Jeg ventede blot på, at de andre haveejere kørte hjem, og SÅ blev hønsene lukket ud

Vi bruger vores haver, mest om sommeren, som vores fristed, og derfor vil jeg gerne kunne sidde i haven, og kigge på fritgående høns.