Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk Sussex har ikke spist i 4 dage  (Læst 4425 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BellaBirk

• Passiv bruger
Skruk Sussex har ikke spist i 4 dage
« Dato: 09 April , 2012, 22:17 »
Vi har lånt en stor lys sussex.
Hun ankom tirsdag d. 3. april og lagde sig på æggene dagen efter. Jeg har set hende lægge en bæ dagen efter men kan se at hun ikke har spist siden da.
Har jeg et alvorligt problem?
Jeg har holdt vandskålen hen til hendes næb men uden reaktion. Jeg skal sige at vi fredag aften sent havde besøg af ræven der desværre snuppede de elskede 7 høns vi havde. Den skruk lå i et bur der støder op til hønseafdelingen, så hun kunne høre dramaet.
Kan vi gøre noget?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Skruk Sussex har ikke spist i 4 dage
« Svar #1 Dato: 09 April , 2012, 22:21 »
Det er sjældent man ser en skruk foretage sig hvad den har behov for i skrukningsperioden. Bedste bevis for at tingene fungerer er at man ser disse mega-klatter, som er lagt af skrukken, når hun er af reden.

Normalt styrer de selv tingene.
Mvh
Erik Andersen

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 April , 2012, 22:22 »
Hvis du ved at hun ikke har været ude af reden siden onsdag, så er det ved tiden at du løfter hende ud og sætter hende på gulvet. Hun kan ligge og dø af mangel på vand og mad. Hun skal nok selv finde ind på reden igen.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 09 April , 2012, 22:24 »
Hej
Vil  det sige at hun nu er alene og ikke kan se eller høre andre høns ?
Hun skal gerne selv gå af reden hver dag, for at skide, slå med vingerne, og indtage føde.
Hvis ikke hun gør det, så bør du sætte hende ud hver dag og lade hende gå ude et kvarter til en halv time, eller hvad hun nu synes, men det kan da godt være hun føler sig lidt palle alene i verden, på den anden side så er skrukker jo meget alene, men ud skal hun, ellers bliver hun for tynd.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09 April , 2012, 22:28 »
Mine skrukker klarer sig fint uden synet af andre høns...og ja, der kan osse gå dage hvor der ikke bli'r spist noget...men det lyder jo til der er gået en hel uge næsten? og det er i overkanten. Måske hun ikke tør liste af reden pga dramaet, for så ville jeg osse sætte hende ud. Ellers blander jeg mig overhovedet ikke i deres cyklus ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 09 April , 2012, 23:01 »
Ellers blander jeg mig overhovedet ikke i deres cyklus ;)

Kvinder>< cyklus.  :-X

Jeg tror lige jeg smutter ud og fisker en uges tid. *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 April , 2012, 23:44 »
Jeg har samme problem. Min har ikke været af reden i tre døgn. Har ikke spist, drukket eller klattet.. I morgen må jeg prøve at få den af. Det virker bare som en voldsom forstyrrelse, for hun bliver virkelig sur når man nærmer sig. Hakker og knurrer, tænker på om det kan ende med at den holder op med at ruge?
 ???
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 April , 2012, 10:14 »
Jeg tror altså også, der er forskel på skrukkere .. mine to, der nu går med kyllinger, var sjældent ude af reden, men lå i stedet med stirrede blanke blikke og jeg kunne sagtens rode under dem.. Den næste her knurrer, hakker og gør alt for at få mig væk fra den, men de andre lægger æg i hovedet på den, så jeg skal desværre ind og rage. Den går dog ud hver dag, men nogle gange pigger  denbare lidt i jorden som det eneste  ::)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #8 Dato: 10 April , 2012, 10:36 »
Det vigtige her er, at hun får lagt sin klat når hun skal, så hun ikke lægger den i reden, for så kommer der ingen kyllinger.
Det kan dog ret hurtigt lugtes hvis hun har forurenet reden, men det er måske nemmere lige at tjekke om hun går ud, eller sætte hende ud, når man mener det er tid.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline BellaBirk

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 April , 2012, 14:12 »
Jeg har samme problem. Min har ikke været af reden i tre døgn. Har ikke spist, drukket eller klattet.. I morgen må jeg prøve at få den af. Det virker bare som en voldsom forstyrrelse, for hun bliver virkelig sur når man nærmer sig. Hakker og knurrer, tænker på om det kan ende med at den holder op med at ruge?
 ???
Hej! Jeg har nu sendt en sms om forhodene til den venlige udlåner af hønen, så må jeg se hvad hun siger. Planen er når der kommer den første kylling (5 æg) har jeg samme dag været heldig at skaffe 8-10 daggamle kyllinger. Så spørgsmålet er, hvad hun ville sige til at få plejebørn med det samme?
Mange overvejelser.
Hilsner fra Isabella

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #10 Dato: 10 April , 2012, 17:28 »
Hej! Jeg har nu sendt en sms om forhodene til den venlige udlåner af hønen, så må jeg se hvad hun siger. Planen er når der kommer den første kylling (5 æg) har jeg samme dag været heldig at skaffe 8-10 daggamle kyllinger. Så spørgsmålet er, hvad hun ville sige til at få plejebørn med det samme?
Mange overvejelser.
Hilsner fra Isabella
Det heldige er jo at hønen ikke kan tælle <L <L <L
Venlig Hilsen INA

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 April , 2012, 19:41 »
Ina, er du sikker?  ;D ;D ;D

Du bør smide hende af en gang om dagen så hun får spist, drukket og skidt. Hvis hun ikke har lyst selv, må du få hende til at forstå et hun skal.....
Det pragtfulde ved skrukker er at de gladeligt accepterer x antal kyinger, bare de kommer nogenlunde samtidig. Og ikke for længe før dine æg klækker, for så synes hun måske det er mere hyggeligt at gå i gården med de klækkede end at ruge færdig. God fornøjelse og held og lykke.
Og jeg følger med dig efter rævebesøget. Mikkel tog mine for knap 4 uger siden og er dybt hadet her! Men jeg får nye beboere helt fra Herning på næste tirsdag....glæder mig bare så meget.
MVH Annette

Offline BellaBirk

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 10 April , 2012, 21:22 »

Det heldige er jo at hønen ikke kan tælle
Ja, det er sandt. Hønseudlejeren sagde at hun ikke viste hvad man skulle stille op med det. Jeg kontakter formanden for fjerkræklubben.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 10 April , 2012, 21:47 »
Det heldige er jo at hønen ikke kan tælle
Ja, det er sandt. Hønseudlejeren sagde at hun ikke viste hvad man skulle stille op med det. Jeg kontakter formanden for fjerkræklubben.

Jeg tror ikke du skal være så nervøs for om tingene arter sig.
Det din høne er i gang med er gjort dagligt af millioner af høns og formentlig over millioner af år.
Den styrer det selv.
Mvh
Erik Andersen