Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: rosetter  (Læst 5994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
rosetter
« Dato: 09 April , 2012, 21:20 »
hej har lavet en rugemaskine i et køleskab vil lige høre skal der kun sidde en luftrosette i vær side af varmekilden kassen hvor varmen kommer fra nogen der ved det eller skal der også være en rosette direkte ind til æggene?? ???

Offline Rudy

• Bruger
Sv: rosetter
« Svar #1 Dato: 09 April , 2012, 21:29 »
Det er nok med en enkelt luft-rosette over motorrummet. Medmindre det en maskine til mange 100 rugeæg.

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 April , 2012, 21:35 »
Det er nok med en enkelt luft-rosette over motorrummet. Medmindre det en maskine til mange 100 rugeæg.
tak rudy så skal jeg jo ikke tænke så meget på om mine kyller for luft nok forstår bare ikke så mange kyllinger der ikke klækker måske det hade noget med co2 og gøre

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 April , 2012, 21:38 »
Rugemaskine i et køleskab.Lyder som spændende projekt, kan vi nogle billeder og nærmere tekniske detaljer? 8)
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 April , 2012, 21:48 »
Rugemaskine i et køleskab.Lyder som spændende projekt, kan vi nogle billeder og nærmere tekniske detaljer? 8)
lover dig den dag den bare er perfekt så får du alt og vide men er ikke meget for og komme med for gode råd når jeg ikke er helt tilfreds temp passer og er stabil fugtighed er der også styr på forstår bare ikke der er så mange kyller der ikke kommer ud af æggene, og det vil jeg lige ha styr på først.

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 April , 2012, 21:50 »
Jeg har to luftrosetter i mit køleskab. En over maskinrummet og en nederst i modsatte hjørne. Således sker der en kontinuerlig udskiftning af luften i hele maskinen. Dermed ikke sagt, at det ikke er rigelig fint med en. Jeg har jo sådan set kun prøvet med to.
Det er så dejligt med disse selvbyggerprojekter.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 April , 2012, 21:52 »
Jeg har faktisk haft samme problem Michael. Jeg efterprøvede både fugtigheden og temperaturen. Det viste sig at mit termometer viste 1,4 grader lavere end realiteten. Har du prøvet at dobbeltkontrollere dine elektriske apparater?
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 09 April , 2012, 21:59 »
Jeg har faktisk haft samme problem Michael. Jeg efterprøvede både fugtigheden og temperaturen. Det viste sig at mit termometer viste 1,4 grader lavere end realiteten. Har du prøvet at dobbeltkontrollere dine elektriske apparater?
sidste rugning hade jeg et temperaturmåler som man bruger når børn skal bade nu har jeg købt et hvor der er fugt måler også købt ved amerika thiststed når den nye viser 37,8 viser den kamler 38,2 men har jo lige fået et hold der var bare igen formange der ikke kommer ud ud af 23 æg kom der 10 ud 13 blev inde i ægget og var døde

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 10 April , 2012, 06:18 »
Hvis de er fuldt udviklede men døde, tænker jeg på for høj fugtighed og for lille luftblære.
Har du prøvet at lyse æggene undervejs?
Luftblæren skal være ret stor til sidst.
Der er nogle rigtige gode billeder i denne artikel:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=12
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 April , 2012, 06:42 »
Jeg er helt enig med Marianne. For høj fugtighed under rugning har ødelagt en del for mig også. Jeg prøver mig med en tørrugning næste gang.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #10 Dato: 10 April , 2012, 10:22 »
Jeg tilsætter ikke ekstra fugt under rugning. Det eneste fugt der frigives er den fugt der SKAL trækkes ud af æggene (hviden) for at øge luftblæren.
Fugt mellem 30 og 40% indtil 1. æg språer, derefter 65-70%.
Denne måde fungerer altid udmærket hos mig /o
Sidste uge lå der 83 æg der skulle klække og der klækkede 75 kyllinger. Jeg mener man skal kunne acceptere ca. 10% som "spild", altså der ikke klækker.